Personalstrateg, Lilla Edets kommun
Lilla Edets kommun / Administratörsjobb / Lilla Edet
2021-10-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personalstrateg, Lilla Edets kommun" (publicerad 2023-03-23) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Lilla Edet,
Trollhättan,
Orust,
Stenungsund,
Essunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lilla Edets kommun i Lilla Edet,
Trollhättan,
Ale eller i
hela Sverige Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. Du tar dig snabbt och säkert med tåg eller på motorväg mellan orterna. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas.
I kommunen arbetar cirka 1500 medarbetare med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra drygt 14 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför bland annat kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, semesterdagsväxling, bidrag till studielitteratur, möjlighet till privatbilleasing och mycket annat. Hos oss finns närhet till de du samarbetar med och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter.
Publiceringsdatum2021-10-11BeskrivningÄr du en driven HR-utvecklare som gillar både djupet och bredden i våra HR-områden? Då kan du vara den vi söker!
Vi är ett team bestående av tre personalstrateger och en personalchef - ett härligt gäng med bred erfarenhet och stort engagemang inom HR.
Tjänsten vi erbjuder är tidsbegränsad med eventuell möjlighet till tillsvidareanställning.
Personalavdelningen sitter centralt i kommunhuset i Lilla Edets kommun och tillhör sektor kommunledning med kommunchefen som sektorchef. Vi jobbar kommunövergripande för att tillsammans ge ett professionellt och förtroendefullt HR-stöd till våra verksamheter. Vårt arbetssätt är tillitsbaserat, vilket bland annat innebär att du har stor frihet att självständigt planera ditt arbete, men du är ändå aldrig ensam - vi finns hela tiden för varandra som bollplank och i samarbete kring olika HR-områden.
Vi har regelbundna möten på avdelningen där vi delar kunskap prestigelöst, stöttar och utvecklar varandra. Du har stora möjligheter att växa i din roll och att påverka och utveckla verksamheten med dina idéer och synpunkter. Vilka uppgifter vi än jobbar med, är vår devis att de personalpolitiska arbetsgivarfrågorna ska medverka till att kommunen är en attraktiv arbetsgivare, och att alla medarbetare har förutsättningar för att göra ett bra jobb i en hållbar arbetsmiljö som präglas av trivsel och påverkansmöjligheter.
Dina arbetsuppgifterDu initierar och utvecklar framgångsrika HR-processer som stöttar cheferna i deras arbete, samtidigt som du arbetar med "HR-vardagen", där frågor dyker upp kontinuerligt som behöver omhändertas. Du pendlar mellan att arbeta både strategiskt och operativt. Det operativa arbetet innebär t ex att delta på ett ledningsgruppsmöte och informera/dialogisera kring ett ämne eller att delta i ett rehabiliteringsmöte tillsammans med chef och Försäkringskassan. Det strategiska ansvaret innebär t ex att omvärldsbevaka och upprätta kommunövergripande riktlinjer och rutiner i samarbete med en partssammansatt arbetsgrupp.
Dina arbetsuppgifter som personalstrateg kommer ha sitt fokus på hälsa, arbetsmiljö och rehabilitering. Du kommer även att arbeta med andra områden som t ex arbetsrättsliga frågor, personaluppföljning, ledarskapsutveckling, medarbetarundersökning, kompetens- och personalförsörjning och samverkansfrågor.
Du vet att kommunikation och HR går hand i hand. Därför är det viktigt att du är bekväm med att uttrycka dig i tal och skrift och kan anpassa budskapet till åhöraren/läsaren. Du trivs verkligen med att hålla i utbildningar för chefer och fackliga ombud.
För att du ska finna dig tillrätta hos oss erbjuder vi dig kontinuerlig kompetensutveckling i olika former, utmanande arbetsuppgifter, eget ansvar och stora påverkansmöjligheter. Hos oss roterar vi gärna uppdragen, vilket vi erfarenhetsmässigt ser är utvecklande för både professionen och organisationen.
KvalifikationerDu har akademisk utbildning inom HR eller annan akademisk utbildning vi bedömer är likvärdig. Du har några års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete med goda kunskaper inom arbetsmiljöområdet, helst kopplat till den kommunala sektorn. Det är meriterande om du har arbetat operativt med rehabilitering.
Som person är du självgående, strukturerad och drivande med förmåga att samverka på olika nivåer inom organisationen. Du är intresserad av och har god förståelse för mellanmänskliga relationer och du har känsla för etik och personlig integritet. Din livsinställning överlag är positiv som utgångspunkt och du fokuserar på att finna lösningar, istället för problem.
Du är lyhörd för verksamhetens behov och tar egna initiativ och kan planera ditt arbete efter vad som behöver göras först. Du har konsultativa färdigheter för att hjälpa till att driva förändring och utveckling i organisationen. Du är en social och kommunikativ person, och du drivs av att samarbeta, sprida ditt engagemang till andra och se att det händer saker ute i våra verksamheter.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
AnställningsvillkorTjänsten är tidsbegränsad till och med 2023-03-31 med eventuell möjlighet till tillsvidareanställning. Rekrytering sker under förutsättning att erforderligt beslut fattas.
Verkar det här vara ett spännande och stimulerande HR-jobb som passar dig? Sök i så fall jobbet redan idag - välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLilla Edets kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/132".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lilla Edets kommun (org.nr 212000-1496)
Arbetsplats Sektor Kommunledning, Personalavdelningen
Jobbnummer 6031238
Observera att sista ansökningsdag har passerat.