Personalspecialist arbetsrätt och förhandling
Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
2016-12-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personalspecialist arbetsrätt och förhandling" (publicerad 2017-01-02) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och
6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
På personalenheten är vi ett 30-tal medarbetare som driver, samordnar och stödjer utvecklingen av universitetets arbetsgivarpolitik. Det gör vi för att stärka verksamhetens kvalitet och konkurrenskraft.
Nu söker vi dig som har erfarenhet och utbildning inom HR eller - ännu hellre och - juridik. Hos oss väntar en självständig, strategisk roll nära universitetsledningen i en akademisk, stimulerande miljö.
Varierat, utmanande och självständigt
I ditt nya jobb är den ena dagen inte den andra lik. Dina huvudsakliga uppgifter varierar stort inom arbetsrätt och förhandling:
• Stödja och ge råd till universitetets chefer och personalhandläggare.
• Söka vägledning i lagstiftning, domstolspraxis och förarbeten.
• Genomföra komplexa arbetsrättsliga analyser och bedömningar.
• Bereda ärenden till personalansvarsnämnden.
• Genomföra utredningar, tviste- och kollektivavtalsförhandlingar.
• Utveckla processer och polices.
• Planera och genomföra utbildningsinsatser.
Dina ärenden skiljer sig åt, men har en sak gemensamt: de är intressanta och oftast utmanande med krav på god utredningsmetodik. Du får dessutom en strategisk roll där du förankrar förslag och beslut hos universitets¬ledningen. Det innebär också att du inte i första hand stödjer första linjens chefer.
Jurist eller/och HR-specialist
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom HR, juridik eller liknande. Du har minst fem års erfarenhet av kvalificerat, självständigt personalarbete eller arbetsrätt - två områden du har goda kunskaper i. Har du dessutom kunskaper inom det statliga avtalsområdet? Är du van att förhandla med personalorganisationer och har arbetat med processframtagning i en större organisation? Det ser vi som en klar merit. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.
Du har tre framträdande egenskaper
Du har god förmåga att ta initiativ, samarbeta och lösa problem. Alla tre egenskaperna kräver i sin tur en balans mellan mod och lyhördhet i förhandlingar, möten, konflikter och tvister.
Genom ditt sätt att vara flexibel, driven, prestigelös- med förmågan att arbeta både självständigt och i grupp -bidrar du med din kunskap i vårt gemensamma, långsiktiga utvecklingsarbete. Vi förutsätter att du har ett konsultativt förhållningssätt och förmåga att skapa goda relationer i kontakter på olika i nivåer i vår organisation.
Kontaktuppgifter
Pia Strandh, rekryteringskonsult Cordovan
0733-40 92 13
pia.strandh@cordovan.se Fackliga organisationer
OFR/S: Peter Brandt
031-786 11 69
SEKO: Salima Khamchane
031-786 11 73
SACO: Catrine Folker
031-786 42 34
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Publiceringsdatum2016-12-07ErsättningVi tillämpar provanställning och individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-25
Ange följande referens när du ansöker: Diarienummer: PET 2016/680
FöretagGöteborgs universitet
AdressGöteborgs universitet
Box 100
40530 GÖTEBORG
KontorsadressUniversitetsplatsen 1
Jobbnummer 3200933
Observera att sista ansökningsdag har passerat.