Personalplanerare till Lokalpolisområde Norra Innerstaden
Polismyndigheten, Polisregion Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
2025-01-28
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Botkyrka eller i
hela Sverige Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.
Polisområde Stockholm City är indelat i tre lokalpolisområden: Lidnigö-Kungsholmen, Norra Innerstaden samt Södermalm. På polisområdesnivå finns utredningssektionen, grova brottsektionen, spaningssektionen, sektionen för brott i nära relation, sektionen för operativt stöd och joursektionen. Vidare finns ett polisområdeskansli.
Publiceringsdatum2025-01-28ArbetsuppgifterSom personalplanerare arbetar du i huvudsak med administration kring operativ arbetstidsplanering, samt planering av personalresurs mot verksamhetsbehovet på kort och lång sikt. Du tar ansvar för det egna löpande arbetet och för arbetsgruppens gemensamma uppdrag. Arbetet sker till stor del i olika administrativa personalsystem och innebär bland annat registrering av ledigheter, frånvaro och lönetillägg. Du ansvarar även för optimering av personalresursen samt redogöra personalresursen på operativa ledningsmöten. Du kommer samverka mycket med olika verksamhetsdelar och vara delaktig i att utveckla verksamheten.
I din roll som planerare har du en ytterst verksamhetsviktig roll och kommer att ha stort inflytande på de taktiska och operativa tidsskalorna. Du kommer att utgöra ett värdefullt stöd till samtliga ledningsfunktioner. I ditt arbete kommer du ha direktkontakt med såväl medarbetare som chefer, vilket ställer krav på känsla för service och engagemang.
Arbetet innebär bland annat att:
• Planera och analysera verksamhetens resursbehov i olika tidsskalor, från 1 dag till 1 år.
• Planera periodplanerad arbetstidsförläggning för de olika turlagen
• Hantera tidsförskjutningar, passförflyttningar och planera personalen på kort sikt
• Fördelning av resurser
• Semesterplanering
• Redogöra för lägesbilden kring personalresurser på operativa ledningsmöten
KvalifikationerDetta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieexamen alternativt motsvarad förvärvad arbetslivserfarenhet som arbetsgivare bedömer relevant.
• Aktuell och relevant erfarenhet av bemanning- och personalplanering, eller annan administrativ erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
• Mycket god vana av MS Office-paketet, särskilt Excel
Vi ser det som meriterande om du har:
• Kunskap och erfarenhet av arbete i personaladministrativa system, som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Kunskap och erfarenhet av arbetstidsavtal
Dina personliga egenskaperVi söker dig som är ansvarstagande mot ditt uppdrag och ser till att det drivs framåt. Du har förmåga att växla perspektiv och förstå flöden av vad som är bäst för verksamheten. I rollen som planerare krävs mycket struktur och förmåga att prioritera, men också en flexibilitet då din planering snabbt kan ändras på grund av lägesbilden. Uppdraget förutsätter därför att du även har förmåga att prestera med hög kvalitet under hög arbetsbelastning och tidspress. Då uppdraget innebär samarbete med olika verksamheter och funktioner ser vi att du har en god kommunikativ förmåga. Du trivs med att samarbeta med andra och ser det som en självklarhet att hjälpas åt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Arbetsort: Kungsholmen, sommaren 2026 flyttar vi till nya lokaler på Oxenstjärnsgatan 26
Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid 5:2, 40h/vecka, beredskap kan förekomma
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsbenämning: Handläggare
Funktion: Planerare
Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på:
https://polisen.se/erbjudandeVi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-02-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C231543/2025".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Arbetsplats Polismyndigheten, Polisregion Stockholm
Kontakt TF Gruppchef LPO Norra Innerstaden
Linda Vacchi
linda.vacchi@polisen.se Jobbnummer 9128808