Personaladministratör / Personalhandläggare till lärosäte
Poolia Sverige AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Öckerö eller i
hela Sverige Till ett lärosäte centralt i Göteborg söker vi nu en personaladministratör / personalhandläggare till biblioteket med start i augusti. Du kommer arbeta stöttande med personalrelaterade frågor och vi söker efter dig som har minst tre (3) års erfarenhet av personalrelaterad arbete. Känner du dig redo för nästa utmaning? Varmt välkommen med din ansökan, intervjuer och urval genomförs löpande och tjänsten kommer tillsättas så fort vi hittar rätt.
Publiceringsdatum2022-06-20Om tjänstenTjänsten är ett konsultuppdrag via Poolia med start i augusti på heltid i cirka 4 månader.
• Som personalhandläggare på lärosätet är du ett stöd i personalrelaterade frågor till biblioteksledning och personal.
• I arbetet ingår att arbeta med löpande personaladministration i universitetets personalsystem.
• Du deltar i arbetet med kompetensbaserad rekrytering och handläggning av anställningsärenden.
• Du samordnar arbetsmiljöarbetet på lärosätets bibliotek och kommer tillsammans med din kollega även att arbeta med chefsstöd inom arbetsrättsliga frågor, personalstatistik, rehabilitering, MBL-arbete och andra förekommande arbetsuppgifter inom personalfunktionen.
Vem är du?
För att vara rätt för rollen har du:
• eftergymnasial utbildning inom personalområdet och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet, alternativt gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (års) arbetslivserfarenhet som personaladministratör
• erfarenhet av arbete med personalfrågor inom områdena: rekrytering, arbetsmiljöarbete och personaladministrativa rutiner
• goda kunskaper inom arbetsrätt och erfarenhet av tillämpning av gällande lagar och avtal
• förmåga att uttrycka dig obehindrat och väl på svenska och engelska i både tal och skrift
• god datorvana och erfarenhet av Office
Följande är meriterande för rollen:
• Erfarenhet av statlig verksamhet och särskilt från högskolesektorn är meriterande.
• Erfarenhet av systemen Primula, ReachMee
• Erfarenhet av att bearbeta och analysera personalstatistik
Som person ser vi att du är drivande och kan arbeta självständigt i rollen som chefsstöd. Du har ett konsultativt förhållningssätt och har lätt att skapa förtroendefulla kontakter och möta människor på ett positivt sätt. Vi ser gärna att du har ett engagemang och intresse i arbetsmiljöfrågor samt utveckling av rutiner och processer inom personalområdet.
Om verksamheten
Våra kunder inom hr är attraktiva arbetsgivare som letar efter högskoleutbildade personalvetare. Med en bredd över hela HR-området - allt från personalchefer och HR-specialister till rekryteringskonsulter och personaladministratörer - kan vi hitta en tjänst där du kan påverka din arbetssituation och nå ditt drömjobb.
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på
https://www.poolia.se.Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-07-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPoolia Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "64965".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Poolia Väst AB
Kontakt Elsa Jonasson
elsa.jonasson@poolia.se Jobbnummer 6758657
Observera att sista ansökningsdag har passerat.