Personaladministratör
Säkerhetspolisen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Säkerhetspolisen i Stockholm,
Solna,
Linköping eller i
hela Sverige Säkerhetspolisen skyddar Sverige och demokratin, medborgarnas fri- och rättigheter och den nationella säkerheten. Det gör vi genom att förhindra och avslöja brott mot rikets säkerhet såsom terrorism och spionage samt att skydda den centrala statsledningen. Vi har drygt 1 200 medarbetare med olika bakgrund såsom polis, samhällsvetare, tekniker, administratör, språkvetare, jurist, ingenjör och psykolog. Tillsammans arbetar vi mot Säkerhetspolisens vision, "Ett säkert Sverige", för att värna det öppna och demokratiska samhället. Huvudkontoret ligger i Solna med verksamhet över hela landet. Läs mer om Säkerhetspolisen på vår webb och i vår årsbok.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innebär främst att hämta in underlag och formulera olika personaladministrativa beslut samt att registrera och hantera information i ärendehanterings, löne- och ekonomisystem. I arbetsuppgifterna ingår även distribution och utskick av t ex anställningsbevis, ta fram underlag till statistik samt att stötta övriga funktioner.
Kvalifikationer
För tjänsten krävs att du har:
• gymnasieutbildning
• minst 3 års aktuell erfarenhet av administrativt arbete
• god datorvana och goda kunskaper i Office-paketet
• mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• arbete inom statlig myndighet
• ärendehanterings- och lönesystem
• villkorsavtalet
• personaladministrativt arbete
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Publiceringsdatum2017-11-29Så ansöker duSista dag att ansöka är 0001-01-01
FöretagSäkerhetspolisen
AdressSäkerhetspolisen
Box 12312, 102 28 Stockholm
10228 STOCKHOLM
KontorsadressBolstomtavägen 2
Jobbnummer 3828551
Observera att sista ansökningsdag har passerat.