Personaladministratör

Göteborgs stad, Räddningstjänsten Storgöteborg, Personalavdelnin / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad, Räddningstjänsten Storgöteborg, Personalavdelnin i Göteborg

Räddningstjänsten Storgöteborg är ett av Sveriges största räddningstjänstförbund med cirka 900 medarbetare, en omsättning på cirka 500 mkr och svarar för räddningstjänst och förebyggande skydd i våra sex medlemskommuner; Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Härryda, Partille och Lerum. Vi strävar efter att spegla samhället i stort för att vinna de fördelar som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald ger.

Publiceringsdatum
2012-05-28

Arbetsuppgifter
Till personalavdelningen söker vi en personaladministratör som har bred erfarenhet av personal- och löneadministration. Personalavdelningen arbetar både operativt och strategiskt med alla förekommande personal- och lönefrågor inom förbundet. Vår målsättning är att utveckla och säkerställa förbundets långsiktiga personalpolitik och därigenom aktivt bidra till att Räddningstjänsten Storgöteborg kan vidareutveckla sin ställning som en attraktiv arbetsgivare.

På personalavdelningen är vi tolv medarbetare varav en personalchef och en biträdande avdelningschef. Personalchefen är din närmaste chef.

Personalavdelningen befinner sig för tillfället i ett spännande utvecklingsskede där du kommer ha en aktiv roll i arbetet med att påverka och utveckla verksamheten. Tillsammans med övriga medarbetare på avdelningen kommer du att starta upp, driva och följa upp processer inom det löne- och personaladministrativa området. Du ingår i ett team tillsammans med biträdande avdelningschef, två personaladministratörer och en personalspecialist, som arbetar med uppföljning, löner och arbetsrätt.

Dina arbetsuppgifter
Som personaladministratör kommer du att arbeta brett med personal- och löneadministration. Du kommer ha nära kontakt med chefer och medarbetare inom förbundet och vara ett konsultativt stöd gällande information och service kring rutiner, lagar och avtal inom området. Du kommer också att ha externa kontakter med exempelvis Försäkringskassan och Skatteverket.

I dina arbetsuppgifter ingår också löpande administration av löner, personalstatistik, intyg, hantering av ledigheter, försäkringar och pensioner. Du kan också komma att ingå i olika arbetsgrupper där det ingår att skriva minnesanteckningar och protokoll.

Kvalifikationer
Du ska ha följande kvalifikationer:
• utbildning på gymnasienivå, gärna eftergymnasial utbildning med inriktning mot personal- och/eller löneadministration
• minst fem års erfarenhet av personal- och löneadministration
• stor vana och erfarenhet av att arbetat i löne- och personalsystem
• kunskap om aktuell lagstiftning inom området (exempelvis arbetstidslagen, ledighetslagarna, sekretesslag och förvaltningsrätt)
• goda datorkunskaper, goda kunskaper i office-paketet samt förmåga att lätt att ta till dig nya datasystem
• förmåga att uttrycka dig både i tal och skrift

Utöver ovanstående kvalifikationskrav är det även meriterande med:
• kunskap om kollektivavtalet och lönehantering inom offentlig verksamhet
• erfarenhet av arbete i lönesystem Personec
• erfarenhet av att ha arbetat med statistik, pensioner och försäkringar

Vi söker en driven personaladministratör med coachande förhållningssätt och vilja att vidareutveckla verksamheten. Som person ska du ha god administrativ förmåga och noggrannhet i arbetsutförandet. Du ska ha en hög grad av servicekänsla samt god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du ska trivas med att arbeta såväl självständigt som i grupp och ha lätt för att skapa förtroendefulla kontakter.

Räddningstjänsten erbjuder dig ett utvecklande arbete på en arbetsplats med god arbetsmiljö och gemenskap. Friskvård är viktigt för oss och alla anställda har tillgång till ett brett utbud av träningsaktiviteter.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse., upphör: Provanställning kan komma att tllämpas.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning tillämpas. Var vänlig ange löneanspråk i din ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-17
Innan anställning kommer vi att genomföra alkohol- och drogtestning enligt vår policy. Detta sker i samarbete med läkare på vår företagshälsovård.
Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt. Anställningsintervjuer kommer att genomföras under vecka 34-35.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ange följande referens när du ansöker: A 0189/12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Pettersson, Biträdande avdelningschef, 0702-26 47 60
Karolina Landin, Personalspecialist, 0725-15 72 53

Facklig kontakt
Bert Paulusson, Vision, 0703-24 06 37
Per-Albin Halldin, Kommunal, 0704-360409

Företag
Göteborgs stad, Räddningstjänsten Storgöteborg, Personalavdelningen

Adress
Göteborgs stad, Räddningstjänsten Storgöteborg, Personalavdelningen
40224 Göteborg

Jobbnummer
1256529

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad, Räddningstjänsten Storgöteborg, Personalavdelnin

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad, Räddningstjänsten Storgöteborg, Personalavdelnin: