Personal- och löneadminstratör

Alviks Godstransporter AB / Administratörsjobb / Luleå
2024-07-09


Visa alla administratörsjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alviks Godstransporter AB i Luleå, Boden, Gällivare, Kiruna eller i hela Sverige

Vi söker en personal- och löneadministratör till vår HR-avdelning i Luleå. Som personal- och löneadministratör kommer du att ha ansar för hela löneprocessen inom koncernens samtliga trafikbolag. Om du är du rätt person erbjuder vi ett fritt och omväxlande jobb i ett familjärt företag.
I denna roll ansvarar du för att rätt lön betalas ut i rätt tid till våra medarbetare samt ger support i löne- och avtalsfrågor. Vidare säkerställer du att företaget följer alla lagar och regler kring löneadministration. Du beräknar och bokför semester- och löneskulder samt utför personaladministrativa uppgifter som introduktion av nyanställda, hantering av anställningsavtal och arbetsgivarintyg. Du tar fram statistikuppgifter till bland annat SCB, Fora och Collectum. Du ansvarar också för att hantera mobilabonnemang och växeltelefonin i företaget.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har relevant utbildning inom personal- och löneadministration eller likvärdigt. Du har erfarenhet av lönehandläggning och en gedigen kunskap kring tolkning och tillämpning av olika kollektivavtal. Du har också kunskaper inom arbetsmiljöarbete och god systemvana. Din utbildning och erfarenhet omfattar områden som lönehantering, arbetsrätt och kollektivavtal, samt personalfrågor såsom pensioner och försäkringar.

Vi värdesätter god kommunikativ förmåga, både i muntlig och skriftlig form. Du är noggrann och har förmågan att slutföra uppgifter på ett effektivt sätt. Dessutom är du serviceinriktad och har en god förmåga att skapa och upprätthålla positiva relationer med medarbetare och kollegor. Tjänsten anpassas efter din unika kompetens och erfarenhet, och erbjuder goda möjligheter för personlig och professionell utveckling.
Din kompetens:
Relevant utbildning och/eller erfarenhet kring lönehantering, arbetsrätt, kollektivavtal.
Erfarenhet av lönehandläggning
Kunskap kring tolkning och tillämpning av olika kollektivavtal
Kunskaper inom arbetsmiljöarbete
God systemvana

System som nyttjas i arbetet:
TransPa - Tidrapporterings- och personalsystem
Hogia Lön Plus - Lönesystem
Hogia Approval Management - Attest leverantörsfakturor
Hogia Transportekonomi - Bokföring, redovisning

Placering: Storheden, Luleå.
Önskat tillträde: Enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande.
Varför Alviks Trafik?
Vi erbjuder en dynamisk och familjär arbetsmiljö med möjlighet till personlig utveckling och en chans att vara med och påverka. För oss är det självklart att jobba nära och med omtanke om medarbetare, kunder, uppdragsgivare och miljö. Delaktighet är en naturlig del av vardagen och vi är alla med och tar ansvar för helheten, oavsett vilken roll eller position du har. Vi ser alla som lika mycket värda och vi agerar med respekt för den enskilda individen.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
E-post: lena.fjallström@alvikstrafik.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Personal- & löneadministratör".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Alviks Godstransporter AB (org.nr 556060-5866), http://www.alvikstrafik.se
Handelsvägen 4-6 (visa karta)
973 45  LULEÅ

Arbetsplats
Storheden

Kontakt
HR-chef
Lena Fjällström
lena.fjallstrom@alvikstrafik.se
070-5680251

Jobbnummer
8794422


Prenumerera på jobb från Alviks Godstransporter AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alviks Godstransporter AB: