Personal till städservice vikariepool
Karlstads kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen / Städarjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla städarjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karlstads kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen i Karlstad Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt.
Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!
Teknik- och fastighetsförvaltningens cirka 550 medarbetare bygger och sköter Karlstad. Med ansvaret för en trygg och vacker miljö sköter vi kommunens dricksvatten, gator, parker, lekplatser, skogsmark och den interna servicen som städ, tryckeri, fordon och konferens. Vi utvecklar infrastrukturen, bygger nya skolor och har hand om kommunens naturområden och fastigheter.
Serviceavdelningens uppdrag är att erbjuda intern service med hög kvalitet. Städservice utför lokalvård och tillsammans är vi stolta över att bidra till rena och fina lokaler för våra kommunala verksamheter.
Publiceringsdatum2020-08-03ArbetsuppgifterVill du bli en av våra engagerade och duktiga lokalvårdare inom städservice? Vi söker medarbetare till vår nya vikariepool, där du tillsammans med duktiga kollegor kommer att täcka upp vid frånvaro i ordinarie bemanning. Städning utförs på bland annat kommunens skolor, äldreboenden, gymnastikhallar, bibliotek och kontor.
Hos oss får du ett betydelsefullt jobb där du genom att hålla hög kvalitet skapar en god inomhusmiljö för kommunens medborgare och anställda. Var du kommer att arbeta beror på vart behoven finns för dagen och du förväntas kunna jobba inom hela Karlstads kommun. Du kommer vanligtvis arbeta dagtid men arbetet kan även innebära kvälls- och helgpass och kommer att variera utifrån roterande schema.
Arbetstiderna kommer att variera utifrån roterande schema, vanligtvis dagtid men arbetstid under kvällar och helger kan också komma att förekomma.
KvalifikationerVi söker dig som har körkort och tillgång till egen bil. Har du dessutom tidigare arbetslivserfarenhet inom städ och lokalvård så ser vi det som meriterande, men det är inte ett krav.
Städservice är kvalitets- och miljöcertifierade vilket innebär att vi jobbar med tydliga rutiner och ständiga förbättringar. Som ett led i det jobbar och kommunicerar vi mycket digitalt och du förväntas därför kunna hantera verktyg som mejl, mobilappar samt på egen hand kunna söka efter information i våra verksamhetssystem. Eftersom detta blir ett viktigt arbetsverktyg så är det bra om du kan prata, läsa och ta till dig information på svenska.
Vi har som mål att ha nöjda kunder och för att nå det målet vill vi att du:
• är serviceinriktad och har bra kommunikativ förmåga
• är ansvarsfull och flexibel samt kan ta egna initiativ
• har en vilja att utvecklas inom serviceyrket
När du börjar kommer du att få en grundläggande introduktion i våra städmetoder och arbetssätt.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstidsanställning i 6 månader med möjlighet till förlängning. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse, dock tidigast 1 oktober.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKarlstads kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "TFN/2020:2607".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Karlstads kommun (org.nr 212000-1850),
http://www.karlstad.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Karlstads kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen
Jobbnummer 5314248
Observera att sista ansökningsdag har passerat.