Pensionshandläggare

Kristianstads kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Pensionshandläggare

KLK:2013:34

Kristianstads kommun
Kristianstad är handelscentrum i nordöstra Skåne. Den historiska staden ligger mitt i naturen men ändå bara drygt en timmas tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Kristianstad utvecklas och växer. Mycket är på gång inför 400-årsjubiléet 2014. Idag har kommunen 80 000 invånare. Men här finns fortfarande gott om utrymme för kreativa människor som vill växa med oss. Är du en av dem?

Vi söker dig som med din specialistkompetens vill bidra till att kommunen har kvalitativ pensionshantering och hög kunskap inom pensionsområdet.

Du kommer att vara placerad på Koncernstödsavdelningens HR-enhet vars viktigaste uppgift är att stödja Kommunledningskontoret, kommunens förvaltningar och bolag med effektivt och behovssatt stöd. Avdelningen utgörs för närvarande av funktionerna ekonomi, redovisning, upphandling, HR, arbetsmiljöenhet och intern service.

Publiceringsdatum
2013-09-13

Dina arbetsuppgifter
Som pensionshandläggare arbetar du med våra pensions- och grupplivavtal samt samarbetar kring löneöversyn. Du ansvarar för pensionsärenden från information till ekonomisk redovisning. I arbetet förekommer även upplysning i pensionsfrågor.
Arbetet bygger på kontakter och samarbete både inom såväl som utom organisationen.

Kvalifikation
Du ska ha utbildning inom lämpligt område samt ha praktisk erfarenhet av arbete med pensionshandläggning. Har du även praktisk erfarenhet av arbete med löneöversynsfrågor och upplysning är det meriterande. Vi förutsätter att du har kunskap och erfarenhet av arbete i system kopplade till området.

Arbetet kräver att du är noggrann, strukturerad och har god samarbetsförmåga samt har en hög grad av självständighet. Vidare krävs det att du är serviceinriktad och har en god kommunikativ förmåga. Du ska även ha ekonomiskt sinne och förmåga att se detaljernas betydelse för helheten.

Anställningsvillkor
Tillsvidare, 100% med tillträde enligt överenskommelse.

För mer information, ta kontakt med
Lars Tunel, HR-strateg, 044-13 56 08.
Heléne Persson, HR-chef, 044-13 28 10.

För facklig information, ta kontakt med
Katarina Eriksson, TCO, 044-13 54 29.
Samir Mahmood, SACO, 044-13 54 66 eller 0733-13 54 66.

Sista ansökningsdatum
2013-09-30

Övrig information
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 044-135000

Jobbnummer
1652544

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: