PC-supporttekniker med serviceådra till EDB
EDB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos EDB i Stockholm,
Solna,
Örebro eller i
hela Sverige EDB
Presentation
Vill du jobba med modern PC-teknik vid några av Sveriges mest välkända bolag? Motiveras du även av att hjälpa andra i sin it-vardag? Då har vi jobbet för dig!
Vi söker nu för rekrytering direkt till EDB en serviceorienterad PC-Supporttekniker. Du kommer att ingå i en grupp som ansvarar för den lokala tekniska supporten för några av EDB:s största kunder. Den tekniska plattformen kan variera beroende på kund men baseras är oftast på Microsoft. Arbetet sker lokalt ute hos kund för EDB:s kunder i Stor-Stockholm.
EDB erbjuder ett utvecklande och spännande jobb med modern teknik hos stora och intressanta kunder där utvecklingsmöjligheterna är mycket stora. Teamet präglas också av en positiv anda där samarbete och gemenskap är viktiga och centrala faktorer. Tycker du att detta låter som ett spännande och utmanande jobb så är du varmt välkommen att ansöka redan idag.
Publiceringsdatum2011-05-23Dina arbetsuppgifterDu kommer främst att arbeta med teknisk PC-support. Det innebär att du ute hos kund hanterar incidenter, problem och förändringsarbeten kring deras klientplattform. Uppgifterna varierar men det rör sig oftast om installationer, konfigurationer och felsökningar inom såväl mjukvara som hårdvara. Förutom detta kommer du i mindre utsträckning även att hantera olika mobila lösningar (exempelvis mobile synk, iPads med mera) samt diverse arbeten med MS AD och Exchange.
Andra uppgifter kan vara:
• Delta i tekniska projekt, exempelvis utrullningsprojekt av ny klientplattform
• Beställning av såväl hårdvara som mjukvara
• Patchning av klienter
• Arbete i SCCM
• Viss hantering av antivirus, nätverk (WAN & LAN)
• Arbete i ärendehanteringssystemet
Utbildning/erfarenhet
Vi har som krav att du tidigare arbetat med teknisk on-site PC-support eller liknande i minst ett par år. Du är mycket hemmastad i Microsofts klientoperativsystem (XP/Vista och Windows 7) och vet hur man konfigurerar och felsöker i dessa OS. Förutom detta har du goda kunskaper i WAN och LAN, mobile synk och PC-hårdvara. Starkt meriterande om du även tidigare arbetat i Microsofts konfigureringsverktyg SCCM, Microsoft AD och Exchange. Har du kunskaper och erfarenhet av arbete med ITIL-processerna ses det som meriterande.
Som person är du serviceorienterad och kommunikativ. Du trivs att jobba med ny teknik nära människan och du brinner för problemlösning. Även om du i grunden är en pratiskt lagd person så föredrar du att tänka i nya banor. Att våga prova nya sätt att lösa problem faller dig därför naturligt. Högt tempo och händelserika dagar får dig också motiverad. I övrigt brukar andra uppfatta dig som en ödmjuk, lösningsorienterad och positiv person.
Förmåner
Träningsbidrag, sjukförsäkring, fördelaktiga pensionsvillkor m.m.
Företagsbeskrivning
EDB i Sverige är en del av EDB ErgoGroup ASA, ett av Nordens ledande IT-bolag med cirka 10 000 anställda och en årsomsättning på närmare 16 miljarder kronor. Vi hjälper våra kunder genom att skapa betydande mervärde genom hela värdekedjan, från lösningar och konsulttjänster till outsourcing.
Företagets hemsida
www.edb.seSluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök och registrera dig på poolia.se.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-06-12
Ange följande referens när du ansöker: 27687
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagEDB
AdressEDB
Jobbnummer 941525
Observera att sista ansökningsdag har passerat.