Payroll Specialist - Emea Till Uppdrag Hos Global Kund

Avanzera AB / Administratörsjobb / Stockholm
2025-05-22


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Avanzera söker nu en erfaren konsult inom Payroll med gedigen kunskap om lönehantering i EMEA-regionen, till ett spännande uppdrag hos en av våra globala kunder. Uppdraget är baserat i Stockholm och innebär nära samarbete med internationella team och externa löneleverantörer.

Start: Så snart som möjligt
Omfattning: Konsultuppdrag, tills vidare
Placering: Stockholm

Om uppdraget
I den här rollen kommer du att fungera som en betrodd rådgivare och specialist inom EMEA-löner. Du säkerställer att arbetet som utförs av externa leverantörer håller hög kvalitet och följer gällande regelverk. Rollen innebär även hantering av förmåner, stöd vid revisioner samt rådgivning till interna intressenter inom lön och HR.

Publiceringsdatum
2025-05-22

Dina arbetsuppgifter
• Granska och revidera lönehantering från början till slut, med fokus på noggrannhet och regelefterlevnad.

• Administrera förmåner i enlighet med lokala regelverk och företagets policys.

• Samarbeta med HR, ekonomi och externa lönepartners för att säkerställa smidiga processer.

• Bidra med expertis kring skatt, löneutmätning och rapportering.

• Stödja vid interna och externa revisioner och säkerställa att dokumentation är korrekt.

• Arbeta tvärfunktionellt med internationella team och bidra till förbättring av processer.

Bakgrund
Med din gedigna erfarenhet av lönehantering inom EMEA-regionen känner du dig trygg i en specialistroll med internationell räckvidd. Du har arbetat i globala eller multinationella organisationer och är van vid att hantera komplexa regelverk och säkerställa efterlevnad. God kunskap inom lönecompliance och revisionsprocesser är en självklar del av din verktygslåda. Engelska behärskar du flytande, både i tal och skrift, och du är baserad i Stockholm.

Om företaget
Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.

Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.

Ersättning
Fast l?n

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-06-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1739".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Avanzera AB (org.nr 556520-1182), http://www.avanzera.se

Kontakt
Vera Wallentin
vera.wallentin@avanzera.se

Jobbnummer
9354836


Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: