PA (Personal Assistant) - Sweden Operations
AstraZeneca Göteborg / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AstraZeneca Göteborg i Södertälje,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige På AstraZeneca gör alla våra medarbetare skillnad för patienters liv varje dag.
Vi är verksamma i mer än 100 länder världen över och ett av Sveriges viktigaste exportföretag.
Är du en serviceinriktad person som har ordning och reda och vill ha ett varierande arbete där du är spindeln i nätet och ligger steget före?
Vi söker nu två stycken engagerade och drivkraftiga PA's som tycker administration är roligt och som vill supportera och utveckla vår verksamhet!
Båda rollerna finns inom vår organisation där vi har vår tillverkning av läkemedel i Södertälje; Sweden Operations. Vi är den i särklass största tillverkningsenheten inom AstraZenecas nätverk och står för ca 35% av försäljningsvärdet och är ca 3600 medarbetare.
Den ena rollen (med placering Södertälje, Gärtuna) innebär att vara PA till chefen och ledningsgruppen för vår fabrik som formulerar våra tabletter (Oral Solid Dose - OSD). Vi är dessutom lanseringssite för alla nya tabletter och kapslar som kommer ut på marknaden.
Den andra rollen (med placering Södertälje, Snäckviken) innebär att vara PA till chefen och ledningsgruppen för vår supportverksamhets nybildade organisation Business Support där verksamheterna HR, SHE, Compliance, Communication, Health & Engagement samt Admin Center ingår.
Tjänsterna innebär även ett nära samarbete med hela det administrativa nätverket och du arbetar både självständigt och i tvärfunktionella team.
Din roll
Arbetet innebär att ansvara för och ge administrativ support till chef och ledningsgrupp.
Du kommer bland annat att:
• Ge professionell administrativ support med tex kalenderhantering, mötesbokningar, resebokningar, fakturahantering, beställningar samt administration och introduktion av nyanställda
• Självständigt planera, koordinera och utveckla det administrativa arbetet med avdelningens aktiviteter och ledningsgruppsarbete
• På eget initiativ driva och säkerställa administrativ support vid måluppföljningar, koordinering av agendor och skapandet av presentationsmaterial
• Självständigt ansvara för att nödvändig personaldokumentation finns och är uppdaterad
• Vara ansiktet utåt och koordinera/samarbeta vid besök samt interna och externa event
• Ansvara för koordinering av avdelningens kommunikation och kunna skriva informationstexter
• Analysera information och sammanställa presentationsmaterial
• Koordinera och leda verksamhetsspecifika aktiviteter och projekt
• Du kommer också arbeta en viss del av din tid i vårt Admin Center
Vi förutsätter
• Du har 3-årig gymnasieutbildning eller motsvarande samt dokumenterad erfarenhet från självständigt, professionellt administrativt arbete som PA
• Du har erfarenhet av att koordinera större initiativ och att självständigt ansvara för egna arbetsområden
• Du är en positiv och engagerad person med en "can do attitude" och har förmågan att hantera många saker parallellt med en god serviceanda
• Du är en person som samarbetar väl med andra och har en verbal förmåga att skapa ett starkt engagemang och få andra att arbeta mot gemensamma mål
• Arbetar proaktivt och självständigt genom att ta egna initiativ i komplexa frågeställningar som täcker flera områden samt har goda ledaregenskaper och kan leda dig själv såväl som andra
• Du kan analysera och sammanställa information på ett lättförståeligt sätt
• Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift
• Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet och andra datorsystem
Framgångsfaktorer
• Det är meriterande om du har ledarskapserfarenhet samt erfarenhet av GMP (Good Manufactoring Practice)
• Det är meriterande om du har goda kunskaper i vårt HR-system Workday
Så här går du vidare
För mer information om tjänsterna kontakta;
• Susanna Hellgren för tjänsten till OSD, 070-9154533
• Åsa Brunzell för tjänsten till Business Support, tel. 070-3111688
Välkommen med din ansökan senast den 19 april 2017 (bortse från sista dag för ansökan som anges nedan) och om du har preferens för någon av tjänsterna får du gärna skriva det i din ansökan.
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
AstraZeneca är en arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter. AstraZeneca välkomnar ansökningar från alla kvalificerade sökande oberoende av kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning, och ålder.
Mer än någonsin tidigare, ger forskningen oss ökad kunskap inom en rad olika medicinska områden - och det kommer bara att fortsätta. Som ett globalt, forskningsbaserat bioläkemedelsföretag, ligger AstraZeneca i framkanten av utvecklingen. Det innebär en enastående produktportfölj och en stark forskningsportfölj i alla stadier av läkemedelsutvecklingen. Allt vi gör handlar i slutändan om att förbättra hälsan för våra patienter över hela världen, och därför fokuserar vi på några av de mest utmanande sjukdomarna som mänskligheten står inför idag.
Vi har en mycket samarbetsinriktad företagskultur där du uppmuntras att flytta fram gränserna för forskningen och samtidigt utvecklas branscherkända kunskaper och erfarenheter.
Publiceringsdatum2017-04-05Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAstraZeneca Göteborg
AdressAstraZeneca Göteborg
Karlebyhus, Astraallén
15185 Södertälje
KontorsadressKarlebyhus, Astraallén
Jobbnummer 3420028
Observera att sista ansökningsdag har passerat.