Övergripande administratör
Kalmar kommun, Kansli- och omvärldsenheten / Administratörsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kalmar kommun, Kansli- och omvärldsenheten i Kalmar I Kalmar är det alltid nära till rekreation och naturupplevelser. Oavsett var du bor i kommunen, har du aldrig långt till havet. Här finns gott om möjligheter till ett kustnära boende. Tillsammans med en bra kommunal service och ett stort utbud av handel och nöjen ger det en mycket hög livskvalitet.
Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 150 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi 5 000 anställda.
Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Kommunledningskontoret ger stöd och service till kommunfullmäktige och kommunstyrelsen med dess utskott och personaldelegation. Kommunledningskontoret ger också service till nämnder och kommunägda bolag. Det gäller t.ex. juridik, förhandling, utbildning, löner, arbetsrätt, redovisning och företagshälsovård. Kommunledningskontorets service till allmänheten omfattar bland annat näringsliv, arbetsmarknadsåtgärder, räddningstjänst och överförmyndarverksamhet.
Publiceringsdatum2016-09-02ArbetsuppgifterVi söker nu en övergripande administratör till kommunledningskontorets kansli- och omvärldsenhet. Som övergripande administratör är du väldigt serviceinriktad, noggrann och har ett gott bemötande. Du kommer att arbeta med en rad administrativa uppgifter inom enhetens arbetsområde och du kommer även att arbeta med våra förtroendevalda politiker. Exempel på arbetsuppgifter är:
• Arkivassistentuppgifter såsom ordna och förteckna arkiv, förfrågningar och utlämnande av handlingar.
• Administrativt stöd till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige
• Ersättare vid registrering och posthantering
• Medverkan vid allmänna val
• Medverka i administrationen av vår verksamhetshandbok
• Övriga skrivuppgifter
Vi arbetar i flera olika system, exempelvis Public 360, Personec, Troman, Visual arkiv och Hypergene.
Kvalifikationer• har gymnasieutbildning och gärna kommunal erfarenhet och helst som registrator
• har en hög servicenivå och ett gott bemötande
• är noggrann och duktig på att uttrycka dig i skriftligt
• är flexibel och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter
ÖVRIGT
Du söker tjänsten genom länken i denna annons. För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annoserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-30
Ange följande referens när du ansöker: A560275
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJonas Sverkén, Kanslichef 0480-45 00 44
Facklig kontaktInger Svensson, Vision 0480-45 00 70
Carolina Andersson, SACO 0480-45 09 11
FöretagKalmar kommun, Kansli- och omvärldsenheten
AdressKalmar kommun, Kansli- och omvärldsenheten
Box 611
39126 Kalmar
KontorsadressÖstra Sjögatan 18 39126 Kalmar
Jobbnummer 3025561
Observera att sista ansökningsdag har passerat.