Övergripande administratör

Kalmar kommun, Kansli- och omvärldsenheten / Administratörsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kalmar kommun, Kansli- och omvärldsenheten i Kalmar

I Kalmar är det alltid nära till rekreation och naturupplevelser. Oavsett var du bor i kommunen, har du aldrig långt till havet. Här finns gott om möjligheter till ett kustnära boende. Tillsammans med en bra kommunal service och ett stort utbud av handel och nöjen ger det en mycket hög livskvalitet.

Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 150 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi 5 000 anställda.

Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Kommunledningskontoret ger stöd och service till kommunfullmäktige och kommunstyrelsen med dess utskott och personaldelegation. Kommunledningskontoret ger också service till nämnder och kommunägda bolag. Det gäller t.ex. juridik, förhandling, utbildning, löner, arbetsrätt, redovisning och företagshälsovård. Kommunledningskontorets service till allmänheten omfattar bland annat näringsliv, arbetsmarknadsåtgärder, räddningstjänst och överförmyndarverksamhet.

Publiceringsdatum
2016-09-02

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en övergripande administratör till kommunledningskontorets kansli- och omvärldsenhet. Som övergripande administratör är du väldigt serviceinriktad, noggrann och har ett gott bemötande. Du kommer att arbeta med en rad administrativa uppgifter inom enhetens arbetsområde och du kommer även att arbeta med våra förtroendevalda politiker. Exempel på arbetsuppgifter är:
• Arkivassistentuppgifter såsom ordna och förteckna arkiv, förfrågningar och utlämnande av handlingar.
• Administrativt stöd till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige
• Ersättare vid registrering och posthantering
• Medverkan vid allmänna val
• Medverka i administrationen av vår verksamhetshandbok
• Övriga skrivuppgifter
Vi arbetar i flera olika system, exempelvis Public 360, Personec, Troman, Visual arkiv och Hypergene.

Kvalifikationer
• har gymnasieutbildning och gärna kommunal erfarenhet och helst som registrator
• har en hög servicenivå och ett gott bemötande
• är noggrann och duktig på att uttrycka dig i skriftligt
• är flexibel och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter

ÖVRIGT
Du söker tjänsten genom länken i denna annons. För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.

Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annoserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-30
Ange följande referens när du ansöker: A560275
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jonas Sverkén, Kanslichef 0480-45 00 44

Facklig kontakt
Inger Svensson, Vision 0480-45 00 70
Carolina Andersson, SACO 0480-45 09 11

Företag
Kalmar kommun, Kansli- och omvärldsenheten

Adress
Kalmar kommun, Kansli- och omvärldsenheten
Box 611
39126 Kalmar

Kontorsadress
Östra Sjögatan 18 39126 Kalmar

Jobbnummer
3025561

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kalmar kommun, Kansli- och omvärldsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kalmar kommun, Kansli- och omvärldsenheten: