Ovako söker medarbetare till Costumer Support

Clockwork Bemanning & Rekrytering AB / Säljarjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clockwork Bemanning & Rekrytering AB i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-06-30

Om företaget
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) - vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i "bättre-framtids-branschen". Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Om företaget
Ovako är ett globalt bolag ägt av japanska Sanyo Special Steel och är en del av världsledande Nippon Steel Corporation. Vi utvecklar högteknologiska komponentstållösningar till bland annat kullager-, fordon- och gruvindustrin. Våra kunder är stora, välkända organisationer som är världsledande inom sina segment.

Vi på Ovako är mycket stolta över vårt stål, likaså för det ansvar vi tar för att bidra till ett mer hållbart samhälle! Visste du till exempel att allt vårt stål produceras av återvunnet skrot? Detta gör att vår stålproduktion har hela 80 procent mindre koldioxidavtryck, jämfört med det globala genomsnittet. Men vi kan och kommer att göra mer. Sedan Januari 2022 är Ovako en klimatneutral verksamhet och fortsätter resan mot produkter med noll koldioxidutsläpp.

Vårt arbete präglas av mångfald och våra värdeord; nytänkande, kunnig och ansvarsfull, vill du vara med
att utvecklas med oss?

Arbetsuppgifter
Som medarbetare på Customer Support kommer din dag bestå av kontakter med säljbolag och kunder på en global nivå. Dina primära arbetsuppgifter består av att ha kontakt med kunden igenom Ovakos säljprocess med fokus i högsta grad på de löpande affärerna allt från orderbokningen till levererad order och uppföljning och kunddialog därefter.

Du är alltså en viktig länk mellan produktion/planering till våra säljbolag och kunder för att
kommunicera proaktivt runt kundens order och leverans.

Du befinner dig mest i de löpande affärerna med avseende på daglig kontakt med kund och säljbolag globalt. Orderbokning och volymallokering samt proaktivt arbete med information och business intelligence till marknads-och säljorganisationen inom företaget är en stor del av din dag.

Du ansvarar vidare för uppdatering och koppling av kundregister, prisregister och artikelregister. Viss fakturahantering och administration av stödsystem som är viktiga för en affärs uppbyggnad och bibehållande, ingår också.

Då vi är ett globalt bolag, med flera produktionsenheter i Sverige och kunder runt om världen, kan resor
förekomma både inom och utanför Sverige.

Profil
Vi söker dig som är engagerad och som drivs av att leverera en högklassig service och kundkontakt. Du trivs med att ha många kontaktytor i ditt arbete och vi tror att du som söker är en person som beskriver sig själv som "spindeln i nätet" och är en flexibel person som har förmågan att se lösningar och även drivkraften att ta tag i problem.

Du är bekväm med att självständigt driva ditt arbete framåt och fatta beslut inom givna ramar. Vi tror också att du som söker är en person som kan hantera att arbetsdagen inte alltid blir som planerat och kan finna arbetsglädje i att samarbeta med andra.

För att lyckas i rollen behöver du ha en god administrativ förmåga och du har tidigare erfarenhet av att arbeta med service och/eller administration. Du har god datavana, hanterar Officepaketet väl samt har förmåga att kunna hämta och hantera data och arbeta parallellt i olika system. Du har goda kunskaper i både det svenska och engelska språket, både i tal och skrift. Då vårt koncernspråk är engelska och en stor del av kommunikationen med våra kunder sker på engelska, behöver du vara bekväm med att använda det engelska språket på en daglig basis. Vi ser det som meriterande om du även behärskar det tyska språket.

Då resor förekommer i tjänster ser vi gärna att du som söker har B-körkort.

Då vi är en teknisk industri tror vi att det är en fördel om du har viss teknisk kunskap och förförståelse sedan tidigare. Men om inte, så tror vi på viljan att lära och är övertygande om att du med rätt inställning och intresse kan lära dig!

Så ansöker du
Sök tjänsten via vår hemsida www.clockworkpersonal.se så snart som möjligt då vi kallar in kandidater löpande på intervju under ansökningsperioden. Tillsättning kan ske innan annonstiden löpt ut. För mer information är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Emil Andrén (emil.andren@clwork.se).

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "14105".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB (org.nr 556913-7325), http://www.clockworkpersonal.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Emil Andrén
emil.andren@clwork.se
+46 70 821 53 19

Jobbnummer
7930564

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Clockwork Bemanning & Rekrytering AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clockwork Bemanning & Rekrytering AB: