Örebro tingsrätt söker teknikkunnig ordningsvakt
Sveriges Domstolar / Väktarjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla väktarjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar i Örebro,
Nacka,
Eskilstuna,
Västerås,
Norrköping eller i
hela Sverige Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.
https://www.domstol.se/om-sveriges-domstolar/sa-fungerar-domstolarna/ Om Örebro tingsrätt
Örebro tingsrätt är en allmän domstol och en av de större tingsrätterna i landet med hela Örebro län som domkrets.
Örebro Tingsrätt är dessutom nationell specialdomstol för omvandling av livstidsstraff. Tingsrätten har ca 80 medarbetare som handlägger brottmål, tvistemål, ärenden och konkurser. Domstolen har sedan många år tillbaka fast säkerhetskontroll med röntgen vilket innebär att alla besökare kontrolleras innan de får tillträde till våra förhandlingssalar.
Örebro Tingsrätt är en öppen och modern arbetsplats med engagerade medarbetare. Medarbetarna samarbetar med varandra över yrkesroller och organisatoriska enheter.
Publiceringsdatum2024-01-10Dina arbetsuppgifterSom ordningsvakt vid Örebro tingsrätt så kommer du tillsammans med övriga medarbetare på säkerhet och service:
- ansvara för ordningshållning under förhandlingar och i allmänhetens utrymmen
- bemanna säkerhetskontrollen tillsammans med övriga ordningsvakter
- vara tekniskt stöd i samband med förhandlingar och möten
- bemanna receptionen och där ge service till besökare och hantera administrativa uppgifter
- delta i arbetet med den interna servicen som posthantering, lokaltillsyn, teknik- och IT-frågor, leveransmottagning, underhåll och skötsel
- hantera passerkort, larm och besöksrutiner
- ansvara för brandskyddsarbete och brandronder.
Som ordningsvakt vid domstolen ingår visst övertidsarbete då rättegångar ibland kan pågå efter ordinarie arbetstids slut.
KvalifikationerKvalifikationer - Du som söker ska ha lägst gymnasieutbildning eller motsvarande kompetens.
- Du ska ha ett aktuellt ordningsvaktsförordnande.
- Du ska ha mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska.
- Du måste vara van datoranvändare och ha intresse och fallenhet för att lära dig nya datorstödsprogram
Dina personliga egenskaperAnställningen ställer höga krav på administrativ förmåga och på att du har förmåga att bemöta människor väl i olika situationer. Det är vidare mycket viktigt att du är serviceinriktad, lösningsorienterad och kan samarbeta. Du är initiativtagande, praktisk lagd och ser till att saker blir gjorda.
Du behöver ha en personlig erfarenhet av data och IT och ha lätt för att lära dig nya datasystem eftersom du som ordningsvakt är behjälplig med att lösa datorproblem för vår personal samt vid pågående förhandlingar.
Du behöver vara stresstålig och flexibel då arbetstempot varierar från dag till dag. Vidare är du en mogen person som tar ansvar för ditt arbete i gruppen.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Ange löneanspråk i din ansökan.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidare med sex månaders provanställning
Omfattning: Heltid
Sista dag att ansöka är 18 februari 2024
För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023-377".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sveriges Domstolar (org.nr 202100-2742)
Arbetsplats Örebro tingsrätt
Kontakt Kent Pettersson
019-166315,073-7264257 Jobbnummer 8382373
Observera att sista ansökningsdag har passerat.