Ordermottagare till Scania Industrial Maintenace
Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje,
Nykvarn,
Huddinge,
Järfälla,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Scania Industrial Maintenance AB är ett tekniskt produktionsstödjande bolag som är en del av Scania CV AB. Vi har ett brett utbud av tjänster inom industriella projekt och vi ansvarar för produktions- och fastighetsunderhållet inom Scania. Vi är ca 1000 anställda i Södertälje, Oskarshamn och Luleå. Inom hela vår verksamhet arbetar vi tillsammans för att kontinuerligt förbättra våra leveranser, våra metoder och vår kompetens. Hos oss finns specialistkompetens inom bland annat automation, styr & regler, el och VVS. Alla anställda har möjlighet till resultatbonus och vi erbjuder attraktiva förmåner såsom arbetstidsförkortning, personalbil och förmånliga priser på Scanias egna semesterbostäder i Sverige. Nu söker vi en engagerad ordermottagare till vår enhet ordermottagning på Scania Industrial Maintenace (IM). Vi letar efter dig som har ett stort engagemang att upprätthålla en effektiv, kunnig och professionell service för våra interna kunder.
Som ordermottagare ingår du i ett team som arbetar för att ge den bästa servicen och lösa våra kunders problem på ett effektivt och proffsigt sätt. Tillsammans bidrar vi till att Scanias verksamhet är driftsäker med en hög teknisk tillgänglighet.
Vi erbjuder
På IM möter vi ständigt nya utmaningar som utvecklar oss som individer och organisation. Vi arbetar i team med kompetenta kollegor i nära samverkan med alla produktionsenheterna. Hos oss blir du en viktig del av ett engagerat team bestående av 8 engagerade och kunniga ordermottagare som ger support till hela Scanias verksamhet i Södertälje, Oskarshamn, Luleå . Vi erbjuder dig ett arbete där du får en bredd i dina arbetsuppgifter och möjlighet till kompetensutveckling. Du blir en del av en kultur som lägger stort fokus på säkerhet och samarbete. Verksamheten präglas av ett stort kunnande, förbättringsfokus och engagemang. Vi erbjuder fina förmåner och goda utvecklingsmöjligheter.
Dina uppgifter
Som ordermottagare har du en central och bred roll då du hjälper till att lösa kundens problem och svara på frågor som kan vara av mycket varierande och olika karaktär.
Du tar emot felanmälan och registrerar ärende i vårt ordersystem och tilldelar därefter ärendet till utsedd person. Arbetet innebär att ge service till en mängd olika personer från olika yrkeskategorier, allt från att söka fram information, uppdatera register i våra system och att tilldela arbete till rätt instans. Du arbetar både såväl inkommande /utgående samtal, ordersystem och mejl och teams. Genom din goda kännedom om teknik, elektronik och mekanik och vår organisation kan du på ett effektivt och proffsigt sätt ställa rätt frågor för att kunna föreslå och vägleda kunden till rätt tjänster och åtgärder. Den större delen att bemöta och kommunicera med kund sker via telefon och datorn men även kundmöten/besök ingår i tjänsten.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Administrera uppgifter i våra system
• Ta emot felanmälan via telefon, mail och ordersystem
• Registrera och uppdatera ärenden i ordersystem
• Fördela arbeten och koordinera överlämningar mellan reparatörer vid skiftbyte exempelvis
• Registrera avrapportering på utfört arbete i ordersystem
• För kunna förstå vår kund gör vi arbetsplatsbesök och deltar i förbättringsmöten med våra kunder
På ordermottagningen har vi god kännedom om vilka utmaningar som uppstår i vardagen för våra kunder och vi arbetar aktivt med att bidra till utveckling, internt lärande och förbättringar inom verksamheten för att på så sätt utveckla våra processer och rutiner så att våra kunder får den bästa servicen och ett professionellt bemötande.
Din profil
Vi söker dig som är en riktig lagspelare med sinne för detaljer och struktur. Du är har minst tre till fem års arbetslivserfarenhet gärna frånindustri och/eller tekniskt arbete. Du uttrycker dig mycket väl i såväl tal som skrift. För att du ska lyckas och trivas i tjänsten bör du haerfarenhet av servicearbete och du strävar alltid efter att få till en hög grad av service och en nöjd kund.
Vi ser också att du har:
Minst 3-årig gymnasieutbildning med teknisk inriktning
• Erfarenhet från arbete med kundservice
• Goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet och stor vana av att hantera dator som arbetsverktyg
• B-körkort
Meriterande erfarenheter:
• Tekniskt inriktad högskoleutbildning
• Erfarenheter av underhållssystemet IBM Maximo
• Erfarenhet från industriverksamhet
Ytterligare information
Tjänsten är på heltid tillsvidare och placeringsort är Södertälje. Då vi är tillgängliga när våra kunder arbetar innebär tjänsten arbete påförskjuten arbetstid.
Kontaktinformation
För mer information kontakta rekryterande chef Ljiljana Nikolic på 08-553 504 78,
ljiljana.nikolic@scania.comPubliceringsdatum2023-03-22Så ansöker duVi arbetar kompetensbaserat i våra rekryteringar. Det innebär bland annat att du kommer att få genomföra personlighetstest och problemlösningstest samt djupintervjuas om de kompetenser som är viktigast för rollen.
Skicka in din ansökan med ditt CV, personliga brev samt betygskopior via scania.com,
senast 10 april 2023. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tas tillvara. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Varmt välkommen med din ansökan!
JobID:20231531
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Scania CV AB (org.nr 556084-0976),
https://www.scania.com Arbetsplats Scania
Jobbnummer 7576390
Observera att sista ansökningsdag har passerat.