Orderadministratör till telekommunikationsbranschen

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Borås
2018-06-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Orderadministratör till telekommunikationsbranschen" (publicerad 2018-09-18) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige

Har du stor datorvana och trivs i en koordinerade administrativ roll? Har du tidigare jobbat med orderadministration och trivs med att sätta kunden i fokus? Då är tjänsten som orderadministratör något för dig!

Publiceringsdatum
2018-06-27

Om tjänsten
Som orderadministratör kommer du ha en administrativ roll där du hanterar kunders ordrar och ser till att flödet från order till färdig leverans flyter på. I din roll som orderadministratör kommer du dagligen driva problemlösningar inom verksamheten samt säkerställa att alla processer följs. Du är ansvarig för att utföra, hantera och leverera order enligt avtalsvillkor för alla produkter gentemot både interna och externa kunder. Som orderadministratör kommer du att föra kundernas talan inom företaget och försöker säkerställa att kunderna bilr nöjda med dess ordrar.

I din roll som orderplanerare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Hantering av kundordrar samt uppföljning genemot kund
• Administrera och planera Kit-produktion
• Föra kundens önskemål och talan inom företaget
• Övrig administration gällande hantering av ordrar

Om dig
Vi söker dig som tidigare har arbetat på en supply chain-avdelning och som har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Med stor datorvana och vana med att arbeta i bland annat Excel och SAP kommer du klara av denna rollen på ett bra sätt. Då det förekomemr internationell kontakt samt att koncernspråket är engelska är det ett krav på god engelska i tal och skrift.

Vidare ser vi att du som person har ett tekniskt intresse och branschen. Du ska även kunna ha en god struktur på din dag samt kunna hantera problem som kan uppstå under dagen. Har du ett analytiskt öga och är en lagspelare så har du vad som krävs för denna roll. Tillsist är det viktigt för tjänsten är att du har en god kommunikativ förmåga, men framförallt att du har intresse för att lösa kundernas önskemål.

Viktigt för tjänsten är:
• Goda kunskaper i SAP och Excel
• Erfarenheter av administrativa tjänster
• Goda kunskaper i engelska både i tal och skrift
• Relevant utbildning eller arbetserfarenhet är meriterande

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om anställningen
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Tjänsten som orderadministratör är ett konsultuppdrag med tillsättning enligt överenskommelse. Uppdraget är tillsvidare men inleds med en sexmånaders period. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos kunden

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten har start i juni. Ansökningar kommer att behandlas löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Isak Ahlvik via 08 - 100 500.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Orderplanerare, orderadministratör, Borås, Adecco, SAP, supply chain,

Varaktighet, arbetstid
Heltid Dagtid 6 månader eller längre

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-26
Ange följande referens när du ansöker: ref-26411
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isak Ahlvik

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Lilla Brogatan 34
50335 BORÅS

Kontorsadress
Lilla Brogatan 34

Jobbnummer
4225506

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: