Orderadministratör till telekommunikationsbranschen

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige

Vill du arbeta på ett globalt företag som ligger i framkant inom telekommunikationsbranschen? Tycker du om att skapa flöden som sker utan problem och har ett öga för logistik? Då ska du söka tjänsten som orderadministratör till Telekommunikationsbranschen i Borås!

Publiceringsdatum
2018-09-18

Om tjänsten
Som orderadministratör kommer du att framförallt arbeta mot interna kunder där du hanterar och planerar inkommande order. Hanteringen av orders sker i affärssystemet SAP. Centralt är att bevaka leveransen så ordern och transporten sker utan avvikelser. Du kommer arbeta nära företagets inköpare och du kommer ha kontakt mot kunder som så väl leverantörer framförallt via mail. Du kommer föra kundens talan gentemot leverantörer och är därmed kravställare. Du kommer arbeta i ett mindre team bestående av inköpare och orderadministratörer. Internt kan det finnas möjligheter till att fler ansvarsområden tillkommer.

I din roll som orderadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Administrering av order
• Kontakt mot kunder och leverantörer
• Säkerställa leveranser och orders

Om dig
Vi söker dig som tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare och som har ett intresse för teknik som så väl logistik. Har du tidigare arbetat med exempelvis leveransbevakning eller andra delar av det logistiska flödet är detta meriterande. Mycket av arbetet sker på engelska och för att komma in i arbetet bör du ha arbetat med engelska tidigare, lika så med systemet SAP.

Vidare ser vi att du som person är strukturerad och noggrann samt att du tycker om att lösa problem. Då det förekommer kontaktytor både mot kunder och leverantörer har du inga problem med att ta kontakten med andra. Till sist trivs du i att ha en koordinerande roll där du knyter ihop säcken från beställning till färdig leverans.

Viktigt för tjänsten är:
• Flytande engelska
• Arbetat i SAP tidigare alternativt van användare av affärssystem
• Noggrann och strukturerad

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som Orderadministratör är ett konsultuppdrag med start omgående. Till att börja med är uppdraget tänkt att löpa året ut men med stor chans till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan

Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

* 1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
* 2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
* 3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Isak Ahlvik via 0736 84 77 62

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: Orderadministratör, leveransbevakare, leveransplanerare, delivery, SAP, Telekommunikationsbranschen, Adecco, Borås, Isak, Ahlvik,

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-17
Ange följande referens när du ansöker: ref-27542
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isak Ahlvik

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Lilla Brogatan 34
50335 BORÅS

Kontorsadress
Lilla Brogatan 34

Jobbnummer
4353160

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: