Orderadministratör med intresse för teknisk support till MultiQ
Poolia Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Poolia söker till MultiQ i Lund en Orderadministratör med intresse för teknisk support. Tjänsten är på heltid och avser initialt en anställning via Poolia på 6 månader. Möjlighet till anställning hos kunden kan finnas därefter. Du har idag högst 1 månads uppsägningstid.
Vill du få en viktig och varierande roll med fokus på orderadministration och kundsupport i en väletablerad mindre börsnoterad koncern? Trivs du med professionella och engagerade kollegor i familjär atmosfär? Då kan detta vara jobbet som du söker.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.
Publiceringsdatum2021-09-01Om tjänstenMultiQ verkar internationellt, med inköp och produktion i Asien/Sverige och globala leveranser. Löpande funktioner som produktion/lager/logistik är till största del outsourcade men styrs och administreras av MultiQ. Som börsbolag med koncernstruktur så ställs det också höga krav på våra rutiner. MultiQ har ambitioner att expandera inom Digital Signage och vi håller mycket hög servicenivå till våra kunder.
Ca 50% av tjänsten avser orderadministration:
• Ordermottagning från kunder och partners samt viss fakturering
• Svara på frågor från kunder och säljare om till exempel leveranser, produkter med mera
Du kommer jobba i ett team bestående två erfarna ordermottagare, varav en är ansvarig för funktionen Customer Administration.
Ca 50% av tjänsten avser enklare teknisk support:
• Proaktiv kontakta våra kunder för att åtgärda larm som vårt system rapporterar
• Åtgärda fel som går att åtgärda via distans enligt ett körschema/flödesdiagram
Du kommer jobba i ett team bestående av fem erfarna supporttekniker, varav en är ansvarig för funktionen Support. Ärende som inte går att åtgärda på distans kommer du eskalera till våra erfarna supporttekniker.
Som ett mindre och flexibelt bolag ger det dig möjligheten att se helheten och vara med att påverka tillsammans med trevliga kollegor.
Vem är du?
Du har troligen en relevant YH-/KY-utbildning eller att du har motsvarande yrkeskunskap efter gymnasiet.
Vi tror att du minst har 1-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom orderadministration. Du behöver ej ha jobbat med teknisk support tidigare men det är en fördel att du har ett allmänt intresse för IT och teknik.
Tidigare erfarenhet av affärssystemet Pyramid och/eller Dynamics 365 är värdefullt. Du är också en duktig Office-användare.
Din svenska är utmärkt i både tal och skrift och du har goda kunskaper i engelska.
Som person är du positiv, målmedveten och självgående samtidigt som du är serviceinriktad, kommunikativ, flexibel och lyhörd. Det är också viktigt att du har ett strukturerat och effektivt arbetssätt, är noggrann och har förmåga att se helheten och förstå samband. Du vill både arbeta självständigt och i team samt du har ett driv i att inhämta den information som behövs för arbetet.
Om verksamheten
MultiQ är en ledande aktör inom digital signage och kundanpassade bildskärmar på den Nordeuropeiska marknaden. Våra kunder finns främst inom detaljhandel, bank, spel och transport. Kontor finns i Lund, Stockholm, Århus, Oslo samt London, indirekt representation finns i ytterligare länder. MultiQ är noterat på NASDAQ Stockholm i kategorin Small Cap.
Läs mer på
https://www.multiq.comVaraktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-09-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPoolia Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "60879".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Poolia Malmö AB
Jobbnummer 5937599
Observera att sista ansökningsdag har passerat.