Operativ inköpare till Region Östergötland

Experis AB / Inköpar- och marknadsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Centrum för Inköp, Service och logistik ansvarar för Region Östergötlands samlade Inköps och materialförsörjningsfrågor. Vi är en strategisk funktion som organisatoriskt är placerat i Regionledningskontoret. Vi arbetar brett med Inköp inom regionens alla verksamheter, där hälso- och sjukvård är den största men också regional utveckling, fastighet och Facility Management, IT, stadsbibliotek och naturbruksgymnasium är verksamheter vi stöttar.

Vårat uppdrag har nyligen förändrats, vilket innebär att vi ska gå från en upphandlingsenhet till en inköpsorganisation med ansvar för inköpsprocessens alla delar; strategi- och analysfas, upphandlingsfas samt avtals- och utvecklingsfas. Detta arbete innebär stora förändringar i våra arbetssätt och processer men också en inställningsförändring i inköpsfrågor, både inom "Centrum för inköp, service och logistik" och i region Östergötlands övriga verksamheter.

Vårat mål är att bli en effektiv inköpsorganisation med fokus på affären! Vi söker nu operativ inköpare som vill vara med och bidra i denna förändringsresa mot framtidens hälso- och sjukvård!

I rollen som operativ inköpare hos Region Östergötland ansvarar du för att identifera behov, genomföra och vid behov konkurrensutsätta avrop och direktupphandlingar. Du ansvarar även för att ha hand om den operativa dialogen med levererantörer och är en länk mellan verksamhet och leverantörer. Genom ditt förtroendeingivande sätt och god kommunikation skapar du goda relationer.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I rollen som operativ inköpare har du ansvar för att identifiera behov, genomföra och vid behov konkurrensutsätta avrop och direktupphandlingar. Rollen är bred där du även utför förnyade konkurrensutsättningar, hanterar upphandlings- och avtalsadministration samt har avtalsansvar för vissa avtal. Därmed ansvarar du även för att ha hand om den operativa dialogen med leverantörer vad gäller avtalsförlängning, prisförhandling eller leveransavvikelser. I din roll fungerar du som länk mellan verksamhet och leverantör. Du kommer även självständigt att inhämta och sammanställa statistik men även ansvara för vissa beställningar.

Profil

För rollen som operativ inköpare söker vi dig som har en eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot logistik/inköp. Vidare har du några års arbetslivserfarenhet inom inköpsområdet. Du ska behärska svenska såväl i tal som skrift. För rollen behöver du även ha en god affärsmässig förståelse.

Som person har du en naturlig förmåga att på ett förtroendeingivande sätt skapa och bygga relationer både inom organisationen och utanför. Du är resultatorienterad och arbetar fokuserat mot uppsatta mål. Vidare är du initiativtagande och ser till att saker sker utifrån en god struktur och planering. Genom en god serviceförmåga ser du till att lösa problem både efter behov men även innan de uppstår för att skapa kundnöjdhet, såväl inom organisationen som utanför.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet.

Vad erbjuder Region Östergötland dig?

Du kommer att få bidra i arbetet med att utveckla affärsmässighet, struktur och rutiner för hela inköpskedjan, från analys, genom upphandling till uppföljning och utveckling av avtal. Vår organisation präglas av stor drivkraft, tydligt utvecklingsfokus samt ett öppet och kreativt samarbetsklimat.

Region Östergötland ligger i framkant gällande teknikutveckling, AI, digitalisering och andra spännande fokusområden kopplade till framtidens hälso- och sjukvården. I rollen som operativ inköpare får du vara med och göra skillnad på riktigt i det viktiga arbetet att förvalta medborgarnas resurser på bästa sätt.

Vi vill också främja våra medarbetares möjlighet till balans i livet. Generösa friskvårdsmöjligheter och flexibla arbetstider är också en del av erbjudandet. Inköp, Service och logistik är placerad mitt i centrala Linköping i trevliga och moderna lokaler.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Region Östergötland med Jefferson Wells. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Eva Wisth på 011-19 18 97 eller eva.wisth@jeffersonwells.se

Din ansökan sker via annonsen senast 9 juni.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2022-05-19

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "a7eb835f-cfdb-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Jefferson Wells

Kontakt
Eva Wisth
+4611191897

Jobbnummer
6661583

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: