Operativ inköpare till Adeccos kund i Västerås!
Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som operativ inköpare eller har en relevant utbildning inom logisitk? Trivs du med att arbeta i större organisationer? Då ska du läsa vidare!
Publiceringsdatum2018-11-19Om tjänstenSom operativ inköpare tar du del av hela inköpsprocessen och det är vanligt förekommande att du får ha hand om ett eget sortiment. I rollen utmanar du leverantörerna för att hitta förbättringar och sparmöjligheter. Du kommer att arbeta med att skapa goda affärsrelationer för att ständigt förbättra kvalitet, leverans, kostnad och egenskaper för ditt sortiment. Rollen som inköpare kan även innefatta arbete med orderläggning, logistiska frågeställningar, prisförhandlingar samt offert- och avtalshantering. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma utöver detta beroende på hur det aktuella tjänsteuppdraget ser ut.
I din roll som operativ inköpare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Leveransbevakning
• Upprätthållande av strategier
• Värdeskapande inköp
Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom inköp/ekonomi samt några års erfarenhet av rollen som operativ inköpare från en större organisation. Det är mycket önskvärt att du tidigare jobbat med tekniskt inköp. Mycket goda kunskaper i SAP,Officepaketet samt svenska och engelska, både i tal och skrift, är en förutsättning för dessa typer av uppdrag.
Vidare ser vi att du är relationsorienterad, flexibel och självgående. Du trivs i internationella miljöer och med många kontaktytor. Vi ser att du är social, stresstålig, lösningsorienterad och positiv med en god organisationsförmåga.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Om att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.
Om anställningen
Tjänsten som operativ inköpare är ett konsultuppdrag med start omgående.Till att börja med är uppdraget på 6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
* Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
* Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
* Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Amila Dresevic via 021-470 29 20
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Operativ inköpare till Adeccos kund i Västerås, inköp, operativ, ekonomi, Adecco, Västerås
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-02
Ange följande referens när du ansöker: ref-28213
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAmila Dresevic 021 470 29 20
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Västgötegatan 4A
72211 VÄSTERÅS
KontorsadressVästgötegatan 4A
Jobbnummer 4465195
Observera att sista ansökningsdag har passerat.