Operativ inköpare till AB Edsbyverken
AB Edsbyverken / Inköpar- och marknadsjobb / Ovanåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Ovanåker,
Hofors,
Sandviken,
Hedemora,
Gävle eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Edsbyverken i Ovanåker,
Eda eller i
hela Sverige Har du erfarenhet från tillverkningsindustrin och söker en ny utmaning inom inköp? Då är det här rollen för dig!
Publiceringsdatum2023-02-28Om företagetNu växlar vi på Edsbyverken tempo och ger oss ut på en förbättringsresa tillsammans med våra viktigaste kunder och partners, för att bland annat utveckla morgondagens erbjudanden inom kontorsmöbler. Med närproducerat material, som blir hållbara och cirkulära möbler i vår produktionsenhet i Edsbyn, lägger vi grunden för morgondagens hållbara arbetsplatser. Våra kunder finns främst i Storstadsregionerna i Sverige och Norge, samt exportverksamhet till England och övriga Europa.
Som operativ inköpare får du en spännande och viktig roll inom AB Edsbyverken som ingår i Koncernen Edsbyn Senab AB.
Rollbeskrivning
För att förstärka vår inköpsavdelning som idag består av två operativa inköpare söker vi nu ytterligare en inköpare. Vi söker dig som vill vara delaktig i att utveckla det operativa inköpsarbetet hos oss med fokus på inköp av material och komponenter till vår produktionsenhet i Edsbyn.
I rollen som inköpare är det viktigt att du har ett intresse och förståelse för produktionsflöden. Du kommer att driva inköpsarbetet tillsammans med dina kollegor inom inköp, supply chain och produktion där dina arbetsuppgifter består i att avropa material till vår produktionsanläggning i Edsbyn med fokus på det material som används inom tillverkning av möbler och inredning. Du ansvar för att rätt artiklar lagerhålls med rätt lagernivåer för de material som du köper in. Vidare ansvarar du för att underhålla berörda inköpsartiklar i affärssystemet. Du övervakar och revidera genomförda beställningar och inleveranser utifrån förändrade behov i order- och beläggningsflödet. Bearbetar ordererkännanden och genomför uppföljning av inkommande leveranser för att säkerhetsställa att rätt material finns tillgängligt vid rätt tidpunkt.
Vidare är du delaktig i att skapa förutsättningar för ett proaktivt och systematiskt inköpsarbete där du bland annat är med och utvecklar och effektiviserar inköpsfunktionens arbetssätt. Vi erbjuder dig möjligheten att vara en viktig del i vår spännande resa framåt, med implementationen av Monitor G5 som en milstolpe under våren 2022.
Din profil och kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta med inköp i ett tillverkande företag. Du är van vid att självständigt lösa problem i det dagliga arbetet och är bekväm med att hantera stora mängder data. Har du dessutom erfarenhet från Monitor G5 är det en fördel.
Som person tror vi att du är ansvarstagande, strukturerad och självgående. Vi ser det som en självklarhet att du har ett proaktivt arbetssätt med en god initiativ- och samarbetsförmåga samt är drivande och självgående och har mycket tydlig struktur i ditt arbete. Du är social och har lätt för att kommunicera med både kollegor och leverantörer. Du talar och skriver engelska och svenska obehindrat.
Läs gärna mer om oss på
www.edsbyn.comSå ansöker duTjänsten är en tillsvidareanställning och omfattar 50%. Vi tillämpar provanställning om 6 månader. Placeringsort är Edsbyn.
Sista ansökningsdag är 2023-03-26. Urval och intervjuer sker löpande.
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Alexander Reed Inköps- och Produktchef,
alexander.reed@edsbyn.com eller Viktoria Åberg, HR Chef alt.
viktoria.aberg@edsbyn.com Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare AB Edsbyverken (org.nr 556040-0755),
https://www.edsbyn.com/ Karlsväg 2 (
visa karta)
828 25 EDSBYN
Jobbnummer 7494333
Observera att sista ansökningsdag har passerat.