Operativ inköpare sökes!
Skill / Inköpar- och marknadsjobb / Finspång
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Finspång,
Norrköping,
Linköping,
Vingåker,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skill i Finspång,
Norrköping,
Linköping,
Katrineholm,
Söderköping eller i
hela Sverige Om du gillar utmaningar och stort eget ansvar kan vi erbjuda dig ett stimulerande och utvecklande arbete inom operativt inköp. Våra leverantörer finns över hela världen så resor både inom Sverige och internationellt förekommer.
Om företaget
Siemens är ett globalt teknikföretag som har stått för ingenjörskonst, innovation, kvalitet, pålitlighet och internationalitet i mer än 165 år. Vi är verksamma i mer än 200 länder och har ca 350 000 anställda i världen och fokuserar på områdena elektrifiering, automation och digitalisering. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och har cirka 4 200 medarbetare på ett 40-tal orter med huvudkontor i Upplands Väsby (fr.om. nov i Solna). Det senaste verksamhetsåret (2016) var omsättningen för Siemens Sverige ca 17 miljarder kronor. Våra kärnvärden som gör oss unika - Responsible, Excellent och Innovative - är inte nya; de har varit våra ledstjärnor i våra bästa beslut under alla dessa år.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för hantering av inköpsbeställningar och fakturor samt materialplanera, leveransbevaka och leda leverantörsmöten. Du är ansvarig för kommunikation och återföring till kunder och leverantörer samt arbetar självständigt och ansvarar för att leveranserna kommer i rätt tid. I din roll kommer du ha ett stort kontaktnät och nära samarbete såväl inom som utanför organisationen. Vi behöver dig som kan ifrågasätta och prova nya angreppssätt på det dagliga arbetet så att vi kan fortsätta jobba med ständiga förbättringar.
Din profil
Vi söker dig som har relevant utbildning inom området samt gärna har erfarenhet av inköpsarbete inom tillverkningsindustrin. Som person är du utåtriktad, drivande och stresstålig. Du är medveten om vikten av att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet. Du trivs med att arbeta i team och har lätt för att samarbeta med andra. Du har förmågan att hantera internationella kontakter på ett professionellt sätt. Vidare är du flexibel och drivs av att jobba i en dynamisk arbetsmiljö där arbetet periodvis är intensivt. Det är mycket meriterande om du tidigare arbetat i affärssystemet SAP. Du kommunicerar obehindrat i såväl svenska som engelska i både tal och skrift.
Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 4:e februari, 2018. Din ansökan består av ditt CV och ett brev där du motiverar varför du vill bli vår nya kollega. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så vänta inte med att söka. Har du frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Anna Ljungkvist, Skill, 011-199464.
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering och Bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
Publiceringsdatum2018-01-23ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-04
Ange följande referens när du ansöker: 2982
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Ljungkvist
anna.ljungkvist@skill.se 011-199464
FöretagSkill
AdressSkill
Värmekyrkan, Källvindsgatan 1
60240 Norrköping
KontorsadressVärmekyrkan, Källvindsgatan 1
Jobbnummer 3920003
Observera att sista ansökningsdag har passerat.