Operativ Inköpare
Skatteverket / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
2014-05-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operativ Inköpare" (publicerad 2019-11-12) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Ditt nya jobb
I arbetet som operativ inköpare kommer du framför allt att hantera inköp inom området IT-kompetens. Arbetet innebär, att med lagen om offentlig upphandling - LOU som grund, hantera och analysera beställningar från verksamheten samt att skriva och skicka ut förfrågningar avseende direktupphandlingar, förnyad konkurrensutsättning och avrop men även vissa förenklade upphandlingar. I uppdraget ingår att i dialog med olika beställare ställa krav, utvärdera anbud, följa upp och sammanställa urvalsprocessen inför avslut. I arbetsuppgifterna ingår också att tolka avtalstext, skriva avtal och följa upp samt att sköta viss administration. Du kommer att arbeta teambaserat och ha nära kontakt med de strategiska inköparna.
Som operativ inköpare har du också en rådgivande och stödjande roll, eftersom både beställare inom organisationen och externa leverantörer kan behöva information om avropsprocessen, lagen om offentlig upphandling (LOU) och Skatteverkets interna riktlinjer för konsultavrop.
Tjänsten är placerad i Solna på sektionen för operativt inköp vid Inköpsenheten. Inköpsenheten arbetar tvärfunktionellt, processorienterat och med kvalificerad kategoristyrning. Inköpsenheten består också av sektionen för strategiskt inköp, som ansvarar för upphandlingsplanering, kategoristyrning och genomförande av upphandlingar och av Lokalsektionen, som ansvarar för den strategiska lokalförsörjningen. Enheten har också ett sekretariat som bland annat ansvarar för inköpsjuridik, hållbarhetsfrågor och ekonomiska uppföljningar.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• har aktuell eftergymnasial utbildning inom ett för tjänsten relevant område
• har aktuell och för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet
• har kunskap om LOU, gärna från arbete
• har förmåga att arbeta självständigt och resultatinriktat
• är kommunikativ och har god pedagogisk förmåga
• kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift
• är lyhörd, hjälpsam och kan samarbeta väl
• har vana att driva och ta ställning i frågor i samverkan med andra
• har stor integritet och förmåga att skapa goda relationer
• har god analytisk förmåga
• är social och bidrar till en god stämning
Det är meriterande om du har
genomfört upphandlingsärenden enligt LOU, samt har erfarenhet av något inköps- eller upphandlingssystem ex Tendsign, eBeställ och/eller Platina. Det är även meriterande om du har kunskap inom IT-kompetensområdet.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare med tillträde omgående enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2014-05-27Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBirgitta Sjöstrand, sektionschef 010-5747976
Jan-Erik Åberg, facklig kontaktperson ST 010-574 89 75
Susanne O'Konor, facklig kontaktperson SACO 010-574 85 55
Katharina Andersson, hr-konsult 010-572 9683
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Korta gatan 10
17194 .
KontorsadressKorta gatan 10
Jobbnummer 1890660
Observera att sista ansökningsdag har passerat.