Operativ inköpare
Randstad AB Göteborg / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB Göteborg i Göteborg,
Partille,
Kungälv,
Öckerö,
Härryda eller i
hela Sverige Redo för drömjobbet? Få företag erbjuder lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Randstad. Vi tillhör de företag i världen som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att på kort tid skaffa dig bred erfarenhet, chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du har en möjlighet att utveckla din kompetens. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt.
Söker du en arbetsplats som erbjuder en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät? Då kommer du trivas som konsult på Randstad.
Som inköpare blir du del av ett team som ansvarar för en viss typ av produkter och/eller leverantörer och ditt övergripande ansvar blir att säkerställa påfyllning av maskinsäkerhetsprodukter och/eller komponenter till vår kunds lager i Malmö och Kungsbacka. Dina kontaktytor är förutom externa leverantörer främst nyckelpersoner så som leverantörsansvarig och övriga medarbetare då vår kund jobbar mycket tvärfunktionellt med korta ledtider till lager och mot kund.
Rollen som inköpare är bred och omväxlande med fokus på operativt inköp av maskinsäkerhetsprodukter så som elektronik, kablar & kablage, aluminumprofiler, beslag m.m. Du är delaktig i hela inköpsprocessen från offertstadiet, orderläggning och leveransbevakning.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som operativ inköpare är dina främsta arbetsuppgifter.
• Planera och utföra avrop (Köp) utifrån fastställda avtal.
• Ansvar för påfyllning av material till lager samt komponenter till legotillverkare
• Följa upp lagernivåer på lager
• Leveransbevakning, bekräfta leveranstider i SAP/R3
• Analys av ingående lagerstyrningsparametrar
• Säkerställa servicenivå gentemot kunder
• Daglig leverantörskontakt med email och telefon
• Hålla leverantörer uppdaterade om rutiner gällande varuflöde samt att leverantören uppfyller krav gällande kvalitet, ledtid osv
• Vara med och ta fram prognoser och effektivisera våra varuflöden ihop med Strategiskt inköp
• Vara med och ge input till Avtal och Leverantörsuppföljning
Din bakgrund
• Inköpserfarenhet
• SAP-kunskap
• Engelska i tal och skrift
Dina egenskaper
Vi söker en person som är väldigt strukturerad och analytisk och som har förmågan att hela tiden hålla en hög servicenivå gentemot alla kontakter. Du är van vid att arbeta självständigt, trivs med och vill ta ansvar att fatta egna beslut i det löpande arbetet. Du har god social kompetens och kan förklara på ett pedagogiskt sätt och trivs med sociala kontakter då du kommer samarbeta och ha mycket kontakter både internt och externt med leverantörer, strategiskt inköp, order, lager och produktcheferna samt säljare.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Ahmed Hersi på tel 072-988 94 03.
Vi använder oss av löpande urval i denna process.
Vi ser fram emot din ansökan!
Publiceringsdatum2013-03-21Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt ök.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-28
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAhmed Hersi +46 (0)72-988 94 03
FöretagRandstad AB Göteborg
AdressRandstad AB Göteborg
Nils Ericsonplatsen 3
41103 Göteborg
Jobbnummer 1500328
Observera att sista ansökningsdag har passerat.