Operativ Inköpare - deltid
MediCarrier AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MediCarrier AB i Stockholm,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Är du ute efter ett intressant extrajobb som Operativ Inköpare i ett litet dynamiskt bolag med ett viktigt samhällsuppdrag? Då kan det här vara tjänsten för dig.
MediCarrier vill nu förstärka vår inköpsavdelning med en operativ inköpare, som kan arbeta extra hos oss enligt överenskommelse men uppskattningsvis ca 50% fram till mars. Tjänsten är placerad i Lunda industriområde i Spånga. MediCarrier är Landstingets logistik- och transportföretag, samt sjukhusens och vårdcentralernas externa lager. Det innebär att våra kunder har en stor spridning och omfattar akutsjukhus och vårdcentraler inom Stockholms län, såväl som restauranger och livsmedelsbutiker i skärgården. Vi erbjuder ett brett sortiment om ca 10 000 artiklar. Våra kunder är i första hand Stockholm Läns Landstings förvaltningar, bolag och entreprenörer till SLL. Inköpsavdelningen har en viktig funktion i MediCarrier med ansvar att säkerställa varuförsörjningen till företagets kunder. Vår inköpsavdelning består i dagsläget av 3 personer.
Personliga egenskaper
För att nå framgång i tjänsten tror vi att du är trygg i dig själv, är handlingskraftig och självgående.
Arbetet innebär stundtals högt tempo då vi har hög omsättningshastighet på lagerlagda artiklar och korta ledtider ut mot kund, varför
det också är viktigt att bibehålla varaktig struktur. Rollen kommer dessutom omfatta många olika kontaktytor, både internt och externt, vilket ställer krav på att du som person har ett servicetänk och en god kommunikativ förmåga.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Ansvara för att prognostisera kundernas behov och lägga beställningar för att
säkerställa att rätt lagernivåer hålls
• Löpande kontakt med leverantörer, samt ansvar för löpande förbättringsarbete
• Uppdatera och underhålla affärssystemet med avtalade artiklar
• Kvalitetsuppföljning av våra leverantörer
• Aktivt bidra och delta i avdelningens arbete med ständiga förbättringar, enligt
konceptet för LEAN
Din profil
• Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom inköp, logistik eller praktisk erfarenhet
• Goda IT-kunskaper och systemvana framförallt i Excel
• God administrativ vana och trivs med att arbeta med registervård och leveransbevakning
• Svenska i tal och skrift
Meriterande
• Arbetat i IMI order
• Arbetat inom logistik
• Tidigare erfarenhet av inköpsrollen
Ansökan
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag, då urvalsprocessen sker löpande, dock senast den 23 december 2017. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig HR-assistent Sara Hansson på tel: 072 5828760 eller facklig företrädare David Novin, Vision, 0704 842 811,
David.Novin@sll.se.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Måndag - fredag, tiderna kan disskuteras Start omgående med möjlighet till förlängning. Timanställning
Publiceringsdatum2017-12-12ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSara Hansson
sara.e.hansson@sll.seFöretagMediCarrier AB
AdressMediCarrier AB
Spånga
16353 Stockholm
KontorsadressSpånga
Jobbnummer 3850362
Observera att sista ansökningsdag har passerat.