Operativ chef
Högskolan för lärande och kommunikation, VD-kansli / Ekonomichefsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Högskolan för lärande och kommunikation, VD-kansli i Jönköping Nuvarande operativ chef vid Högskolan för lärande och kommunikation (HLK) har efter flera framgångsrika år på positionen gått vidare internt och vi söker nu efter en ersättare till denne, som kan vara med och stödja utvecklingen av organisationen.
Du erbjuds stimulerande och komplexa arbetsuppgifter i en miljö präglad av engagerade, kunniga och ambitiösa medarbetare.
För att lyckas och trivas i rollen som operativ chef hos oss behöver du ha förmåga att arbeta självständigt, ha ett genuint intresse för människor, vara lyhörd samt ha en god analytisk förmåga. Som operativ chef behöver du också ha en god förmåga att se utvecklingsmöjligheter samt på ett målinriktat sätt bidra till högskolans förbättringsarbete. Du har mycket god samarbetsförmåga och du har ett arbetssätt som bjuder in till delaktighet.
Publiceringsdatum2018-05-30ArbetsuppgifterOperativ chef har i samråd med vd ett övergripande delegerat ansvar för att:
- bereda och kvalitetssäkra övergripande planer, utredningar, uppföljningar och remisser
- övergripande bereda och följ upp budget, prognoser samt resultat
- arbeta med personalfrågor, MBL-information och förhandlingar
- driva och samordna arbetsmiljöarbetet
- driva och samordna lokalfrågor
- ingå i strategiska rådet Stöd och Service på JU
Som operativ chef är du direkt underställd VD och ingår i HLK: s ledningsgrupp.
KvalifikationerFör att lyckas i rollen som operativ chef ser vi att du har följande kunskaper och erfarenheter:
- Några års erfarenhet av ledande befattning
- Erfarenhet av operativa frågor inom personal- och budgetansvar
- Högskoleutbildning på minst magisternivå inom relevant område
- God förståelse för och erfarenhet från akademin
- Förhandlingsvana
- God datorvana och kunskaper i Ms Office
- Mycket goda kunskaper i Excel
- Skriftlig och kommunikativ förmåga i såväl svenska som engelska
Det är meriterande om du har genomgått forskarutbildning eller på annat sätt tagit aktiv del i forskningsverksamhet. Vidare är erfarenhet av upphandling i offentlig verksamhet meriterande för denna anställning.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ANSTÄLLNING
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Anställningen inleds normalt med provanställning.
Tillträdesdag 2018-08-01 eller enligt överenskommelse.
Arbetstidsvillkor: Förtroendearbetstid enligt högskolans kollektivavtal.
UPPLYSNINGAR
Vid frågor, vänligen kontakta;
Tf VD Cecilia Bjursell, tfn 036-10 1500,
cecilia.bjursell@ju.seFackliga representanter:
Ingrid Bardon, Lärarförbundet, tfn 036-10 1390,
ingrid.bardon@ju.seBritt-Marie Leivik-Knowles, Saco-S, tfn 036-10 1453,
britt-marie.leivik-knowles@ju.seANSÖKAN
Välkommen med din ansökan senast 2018-06-17. Bilagor föredras i PDF-format.
Ansökan ska innehålla:
- CV och personligt brev
- Referenser
OM OSS
Jönköping University är ett modernt lärosäte som kännetecknas av internationalisering och entreprenörsanda. Här finns välkvalificerade, uppfinningsrika och företagsamma medarbetare från hela världen. Vi utvecklar ny kunskap och delar kompetens genom hållbara samarbeten med näringsliv, offentlig sektor och andra akademiska institutioner. Vi erbjuder en jämlik och inkluderande arbetsplats och vi välkomnar sökande med olika bakgrund. Läs mer om oss på
https://ju.se/ samt Högskolan för lärande och kommunikation.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 1 augusti 2018 tillsvidareanställning
Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-17
Ange följande referens när du ansöker: 2018/1894-221
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHögskolan för lärande och kommunikation, VD-kansli
AdressHögskolan för lärande och kommunikation, VD-kansli
Gjuterigatan 5
55111 Jönköping
KontorsadressGjuterigatan 5
Jobbnummer 4176065
Observera att sista ansökningsdag har passerat.