OnSite Technician till IT

BillerudKorsnäs Skärblacka / Supportteknikerjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BillerudKorsnäs Skärblacka i Norrköping

Inom BillerudKorsnäs arbetar vi med ständiga förbättringar och strävar hela tiden mot att bli bättre för att kunna konkurerra på en global marknad.

Vi söker nu en OnSite Technician till IT som vill bli en i teamet på Skärblacka bruk. Vi anser att mångfald berikar vår verksamhet och vi söker dig som vill bidra med dina kunskaper och erfarenheter.

Det uppdrag som en OnSite Technician har är att hela tiden sträva efter en effektiv och felfri datormiljö hos slutanvändaren. Det innebär bland annat att preparera datorer, installera program och tillbehör åt slutanvändaren samt hantera och avhjälpa de incidenter/ärenden som inkommer. Det finns även ett ansvar att hålla befintlig kunskapsdatabas uppdaterad samt förse med nya instruktioner och guider till både verksamheten och IT. Tjänsten är tillsvidare, med anställningdatum efter överenskommelse. Resor i tjänsten kan förekomma och beredskap ingår.

Publiceringsdatum
2016-03-16

Om tjänsten
Som OnSite Technician arbetar du med olika typer av IT-ärenden från kund som inkommer via ett ärendehanteringsystem. Det handlar då om att hantera ärendet genom problemlösning via fjärrstyrning eller att besöka kunden ute i bruket för att kunna lösa IT-ärendet. Utöver direkt kundsupport ska du preparera och installera program och tillbehör, leverera hårdvara till kund i bruket och dokumentera ärenden i system. Det är viktigt att följa de processer och rutiner som finns beskrivna.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har gymnasieutbildning med inrktning mot IT eller motsvarande, samt att du har minst 2 års praktisk erfarenhet som IT-tekniker.

• Du ska ha grundkunskaper i Active Directory och Exchange
• Erfarenhet av nätverk och servrar (MS) och Citrix.
• Om du har förståelse för ITIL är det meriterande.
• Det är önskvärt om du tidigare har erfarenhet av servicedesksupport, men inget krav.
• Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Finska eller andra språk är meriterande.

Dina personliga egenskaper
Vi ser att du har hög känsla för service, är ansvarsfull och självgående. Tjänsten innebär periodvis högt tempo och hög arbetsbelastning. Det är därför viktigt att du är stresstålig och kan ta snabba beslut. Personlig lämplighet är viktigt för oss.

Välkommen med din ansökan senast den 27 mars!

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Beredskap ingår

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ansök via vår hemsida Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johwn Wedin, IT Manager Technical Support 011-24 55 69

Företag
BillerudKorsnäs Skärblacka

Adress
BillerudKorsnäs Skärblacka
61710 Skärblacka

Kontorsadress
Bergslagsvägen 45
Skärblacka

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 011-245300

Jobbnummer
2727975

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BillerudKorsnäs Skärblacka

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BillerudKorsnäs Skärblacka: