Omvårdnadsnämnden söker Enhetschef till personlig assistans
Söderhamns kommun, Omvårdnadsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Söderhamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Söderhamn,
Bollnäs,
Hudiksvall,
Ockelbo,
Gävle eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Söderhamns kommun, Omvårdnadsförvaltningen i Söderhamn Söderhamn är en skärgårdskommun i södra Hälsingland, med goda kommunikationer längs Ostkustbanan och E4. Vi satsar aktivt på ett gott företagsklimat, entreprenörskap och livslångt lärande. I kommunen finns drygt 2 200 medarbetare med många olika specialistkompetenser. Vi arbetar hälsofrämjande i organisationen, för att inspirera varandra och skapa goda resultat.
Vi arbetar allt tydligare utifrån ett systemperspektiv, vilket bland annat innebär att se till att delarna samverkar bra för att skapa ett bra resultat sett ur Söderhamnarnas perspektiv.
Omvårdnadsförvaltningen ansvarar för vård och omsorg av äldre och personer med funktionssättningar i Söderhamns kommun. Hos oss arbetar mer än 900 engagerade medarbetare med att varje dag skapa förutsättningar för och genomföra "toppmöten" hos våra kunder.
Förvaltningen arbetar med en styr- och ledningsmodell som bland annat fokuserar på medarbetarnas betydelse för organisationen och att skapa mesta möjliga kundvärde. Som medarbetare utgör du vår viktigaste resurs. Genom engagemang och delaktighet skapar vi tillsammans en vård och omsorg med värme, omtanke och god kvalitet.
Publiceringsdatum2016-01-21ArbetsuppgifterSom enhetschef ansvarar du för planering, ledning, uppföljning och utveckling av verksamheten. Verksamheten består av att utföra insatser både enligt LSS och socialtjänstlagen. Du har budget- och verksamhetsansvar, vilket innefattar uppgift att efterleva arbetsmiljölagen.
Ni är två chefer som arbetar mot samma målgrupp, vilket gör att man jobbar nära varandra och samverkar.
KvalifikationerHögskoleutbildning samt god kunskap om socialtjänsten, LSS och det regelverk som i övrigt styr arbetet inom verksamhetsområdet. Stor vikt kommer att läggas vid personliga kvalifikationer då kraven på ett tydligt ledarskap är prioriterat. En huvuduppgift för Dig som enhetschef blir att fortsätta att driva ett utvecklingsarbete för verksamheten. För anställningen gäller att Du kommer att ställas inför oväntade situationer och kommer att ha många olika kontakter i arbetet, därför krävs det att Du är flexibel, har lätt att samarbeta och kan kombinera lyhördhet med integritet.
Erfarenhet krävs. Eftersom arbetet innebar att arbetsleda och handleda medarbetare som oftast arbetar på egen hand i personens hem, är det i hög grad önskvärt att du har erfarenhet av arbetsledning inom vård- och omsorgsområdet.
ÖVRIGT
Omvårdnadsnämnden strävar efter en jämnare könsfördelning och välkomnar därför särskilt manliga sökanden.
Omvårdnadsnämndens arbetsplatser är rökfria och vi ser gärna att Du också är det.
Inför rekryteringsarbetet har Söderhamns kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi tar inte emot ansökan via mail.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse, vi ser gärna att du börjar så snart som möjligt. Intervjuer kommer att genomföras löpande under ansökningstiden, för att förkorta rekryteringsprocessen. .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-07
Ange följande referens när du ansöker: ON 2015/0222
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn-Catrine Norling, Verksamhetschef 0270 - 75 179
ann-catrine.norling@soderhamn.seFacklig kontaktSusanne Wikström, Vision 0270 - 75 825
susanne.wikstrom@soderhamn.seJoakim Högman, Ledarna 0270 - 751 59
joakim.hogman@soderhamn.seMaria Blom, Vårdförbundet
maria.blom@soderhamn.seFöretagSöderhamns kommun, Omvårdnadsförvaltningen
AdressSöderhamns kommun, Omvårdnadsförvaltningen
Söderhamn
82680 Söderhamn
KontorsadressVästra Storgatan 16-18 82680 Söderhamn
Jobbnummer 2629017
Observera att sista ansökningsdag har passerat.