Omsorgshandläggare till Vårdplaneringsteamet, Äldreenheten, Uppd
Varbergs kommun, Hälso- och sjukvårdsenheten / Administratörsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Hälso- och sjukvårdsenheten i Varberg Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 62 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.
Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider.
Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov av hjälp i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes behov. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa.
Publiceringsdatum2018-10-19ArbetsuppgifterUppdragsavdelningen söker en omsorgshandläggare till vårdplaneringsteamet. I teamet arbetar tre omsorgshandläggare med utredning och biståndsbedömning enligt socialtjänstlagen i samband med utskrivning från slutenvård. Arbetet innefattar också ansvar som beställare av insatser till externa och interna utförare av hemtjänst.
KvalifikationerFör att arbeta som omsorgshandläggare krävs socionomprogram, sociala omsorgsprogrammet eller likvärdig utbildning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Erfarenhet av arbete med biståndsbedömning inom äldreomsorg, datavana och erfarenhet av Procapita och IBIC är meriterande.
Det är viktigt att du är bekväm med att arbeta i en organisation med förändringar som en naturlig del, och att du har en förståelse för att arbetet består av myndighetsutövning och beställaransvar.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Från 2015-01-01 tillämpar Varbergs kommun RÖKFRI arbetstid.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande under ansökningstiden.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning tillämpas. Ange gärna löneanspråk.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-11
Ange följande referens när du ansöker: A821998
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnette Johansson 073-303 45 89
FöretagVarbergs kommun, Hälso- och sjukvårdsenheten
AdressVarbergs kommun, Hälso- och sjukvårdsenheten
Engelbrektsgatan 15
43280 VARBERG
Kontorsadress43280
Jobbnummer 4412152
Observera att sista ansökningsdag har passerat.