Omsorgshandläggare, Äldreenheten, Uppdragsavdelningen
Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen / Administratörsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen i Varberg Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 62 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.
Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider.
Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov av hjälp i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes behov. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa.
Publiceringsdatum2018-03-28ArbetsuppgifterVi söker en ny omsorgshandläggare för arbete i ordinärt boende.
Som omsorgshandläggare arbetar du med utredning och biståndsbedömning enligt Socialtjänstlagen. Arbetet innefattar även ansvar som beställare av insatser till externa och interna utförare av hemtjänst.
KvalifikationerFör att arbeta som omsorgshandläggare krävs socionomprogram, sociala omsorgsprogrammet eller likvärdig utbildning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Erfarenhet av arbete med biståndsbedömning inom äldreomsorg, datavana och erfarenhet av arbete med Procapita och IBIC är meriterande.
Det är viktigt att du är bekväm med att arbeta i en organisation med förändringar som en naturlig del, och att du har en förståelse för att arbetet består av myndighetsutövning och beställaransvar.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Det innebär att även för de tjänster som utannonseras som deltider, så finns möjlighet att önska högre sysselsättning. De utökningar som erbjuds kan innebära kombinationer av arbetsuppgifter och arbetsplatser.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Från 2015-01-01 tillämpar Varbergs kommun RÖKFRI arbetstid
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast. Rekrytering sker löpande.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning tillämpas. Ange gärna löneanspråk.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-22
Ange följande referens när du ansöker: A768960
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Antonsson
FöretagVarbergs kommun, Uppdragsavdelningen
AdressVarbergs kommun, Uppdragsavdelningen
Engelbrektsgatan 15
43280 VARBERG
Kontorsadress43280
Jobbnummer 4052065
Observera att sista ansökningsdag har passerat.