Områdesansvarig till Karlstad
Radix Kompetens AB / Ekonomichefsjobb / Karlstad
2017-04-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Områdesansvarig till Karlstad" (publicerad 2017-05-05) ⬅️
Visa alla ekonomichefsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Radix Kompetens AB i Karlstad,
Kristinehamn,
Säffle,
Sunne,
Örebro eller i
hela Sverige Radix Kompetens skapar resultat genom välutvecklade koncept och lång erfarenhet. Vi vägleder individen till förbättrad livskvalitet. Vi vet att en trivsam och kreativ arbetsplats är vägen dit.
Radix Kompetens är en aktiv och innovativ partner till institutioner, företag och organisationer i behov av att erbjuda stöd och utbildning till individer på väg till arbete.
Områdesansvarig till Radix Kompetens, Väst
Radix Kompetens är ett expansivt rikstäckande företag som verkar som kompletterande aktör inom arbetsmarknadstjänster och utbildning. Förnärvarande har vi ett 60-tal kontor och ca 300 anställda. Verksamheten är uppdelad i ett antal geografiska områden och vi söker nu en verksamhetsnära områdesansvarig för en del av våra kontor i Karlstad med omnejd.
Dina arbetsuppgifter
Som områdesansvarig är du ansvarig för ditt områdes verksamhet, personal, budget och lönsamhet, vilket inkluderar nya kontorsetableringar. Du leder och fördelar arbetet och följer upp medarbetare. Rollen är både strategisk, operativ och resultatinriktad. Du rapporterar till regionchef och ingår i dennes ledningsgrupp.
Stort fokus ligger på kvalitetssäkring och utveckling av befintliga och nya verksamheter liksom aktiva kundkontakter som leder till nya uppdrag.
Din profil
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av personalledning och lönsamhetsansvar från arbetsmarknadstjänster och branschen kompletterande aktörer. Gärna gällande vuxenutbildning, rehabilitering samt INAB - Introduktion till arbete.
Du ska ha en kreativ problemlösningsförmåga och tycka att det är stimulerande att arbeta med människor och samtidigt ha ett affärsmässigt förhållningssätt!
För att vara framgångsrik i denna roll bör du vara strukturerad och du ska du känna dig trygg i att leda och fördela arbetsuppgifter och kan entusiasmera! Du har även en välutvecklad förmåga att kommunicera och skapa förtroende med dina medarbetare och tycker om att ta aktiva kundkontakter. Sett till ledarskapet har du ett coachande och situationsbaserat förhållningssätt.
Som person är du både strategisk och operativ med en affärsmannamässig profil i grunden. Du har stor förmåga att kommunicera och att skapa intern och extern samverkan. Att du är kvalitetsorienterad och professionell är en förutsättning.
Omfattning
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid och vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Placeringsort är Karlstad.
Intresserad?
Då är du välkommen med din ansökan innehållandes CV och personligt brev, där du tydligt motiverar vad som driver och lockar dig i ovanstående tjänst. Vid eventuella frågor kontakta rekryteringskoordinator Åsa Jörgensen via mail:
asa.jorgensen@radixab.seRekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan snarast. Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till rekryteringskanaler och undanbeder oss därför kontakt med rekryteringsföretag, säljare av annonsplats och liknande.
Radix Kompetens är ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som kreativitet, samarbetsförmåga och vilja att utveckla verksamheten.
Varaktighet, arbetstid
1 -
Publiceringsdatum2017-04-25ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRadix Kompetens AB
AdressRadix Kompetens AB
Stenyxegatan 25 C
21376 Malmö
KontorsadressStenyxegatan 25 C
Jobbnummer 3457769
Observera att sista ansökningsdag har passerat.