Områdesadministratör
Lidköpings Kommun / Administratörsjobb / Lidköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lidköping,
Götene,
Skara,
Vara,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lidköpings Kommun i Lidköping,
Vara,
Grästorp,
Essunga eller i
hela Sverige Social Välfärd ska verka för goda och jämlika livsvillkor för kommuninvånarna. Vi ansvarar för stöd och service till äldre och funktionsnedsatta. Därutöver erbjuder vi stöd och behandling till barn, familjer och vuxna inom socialtjänsten. Med ett helhetsperspektiv i vårt arbete utgår vi från den enskildes resurser och förmågor och värnar om att den enskilde ska vara delaktig och ha inflytande över den hjälp han eller hon får.
Publiceringsdatum2022-05-31BeskrivningOmråde Myndighetsutövning, stöd och behandling är ett av sju områden inom sektor Social Välfärd.
Inom området finns det flera enheter som till stor del arbetar med myndighetsutövning, stödinsatser, handläggning och dokumentation.
Vi söker nu en områdesadministratör till området.
Vi söker nu en områdesadministratör då vår nuvarande administratör går över till nya arbetsuppgifter inom området. Som områdesadministratör ingår du delvis i områdets ledningsgrupp och är enheterna behjälpliga med diverse administrativa arbetsuppgifter. Anställningen är heltid och tillsvidare.
Dina arbetsuppgifterRollen som områdesadministratör innebär att jobba med administration på områdesnivå och stödja områdeschefen och verksamheten med administrativa arbetsuppgifter ex:
- Ekonomi - budget, uppföljning och fakturahantering
- Statistik - ta fram och sammanställa underlag
- Beställningar av IT/telefoni
- Beställningar av behörigheter i div program
- Dokumentation, ta fram material, göra skrivarbeten och förbereda presentationer
- Information för publicering på intranät och hemsidan
- Kvalitets- och utvecklingsarbete
- Posthantering mm
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning inom Administration/Ekonomi/IT eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha goda kunskaper inom IT, ekonomi och administration samt erfarenhet från likande arbete.
Du är en duktig administratör, gillar ordning och reda, är noggrann och kan hantera varierande arbetsuppgifter. Du är initiativrik, utåtriktad, flexibel, har god samarbetsförmåga och är samtidigt bekväm med självständigt arbete. Datavana och körkort är ett krav.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Om arbetsgivaren
Det vi gör är viktigt för många, på flera sätt alla dygnets timmar, året om.
Lidköping är en vacker stad som ligger vid Vänerns södra strand. Vi gör det bästa här och nu, samtidigt har vi siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens hållbara Lidköping. En resa vi gör tillsammans med dem vi är till för och som vi vill ska präglas av engagemang och modet att testa nytt. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad för medborgaren, företagaren, föreningen och de som besöker Lidköping. Du har dessutom stora möjligheter att utvecklas inom ditt yrke. Inkludering och mångfald är lika självklart för oss som för dig.
Nu behöver vi bli fler - varmt välkommen du med till Lidköping vid Vänern.
Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2022-11-01 Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLidköpings kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SV 2022/94".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lidköpings kommun (org.nr 212000-1694)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Camilla Johansson, områdeschef
0510-771165 Jobbnummer 6697200
Observera att sista ansökningsdag har passerat.