Office Administrator
Asko Appliances AB / Ekonomiassistentjobb / Lidköping
2025-08-11
Visa alla ekonomiassistentjobb i Lidköping,
Götene,
Skara,
Vara,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Asko Appliances AB i Lidköping,
Skara,
Vara eller i
hela Sverige Asko Appliances AB söker en Office Administrator till vårt kontor i Lidköping.
ASKO har en bra historia! Det startade 1950 i Vara, Sverige med en innovativ ung mans dröm om att tillverka en tvättmaskin till sin mor för att göra livet lättare för henne. I mer än 75 år har ASKOs produkter hjälpt människor över hela världen att laga mat, tvätta och ta sig an familjen med största möjliga hänsyn till miljön. Med en unik skandinavisk metod kombinerar ASKO prisvinnande design med smarta funktioner och lösningar och skapar produkter som blir en oumbärlig del av ditt hem och ditt liv. ASKO är känt för att utveckla och producera produkter av hög kvalitet och med vår speciella skandinaviska prägel på både form och funktion. Sedan starten har det varit vårt mål att tillverka förstklassiga produkter som lever upp till och helst överträffar de förväntningar som våra kunder kommer ställa i många år framöver. Vi använder de bästa materialen när vi tillverkar våra produkter så de håller längre. Vi testar alla våra produkter innan de lämnar fabriken och kör dessutom livslängdstester på våra tvättmaskiner och torktumlare i ca 10 000 drifttimmar vilket motsvarar ca 20 års användning i hemmet. Diskmaskinerna har livslängdstestats i 12 500 drifttimmar, vilket motsvarar 20 års förbrukning i hemmet.
Läs mer på
www.asko.com Publiceringsdatum2025-08-11ArbetsuppgifterI rollen som Office Administrator hos oss på Asko Appliances AB har du en central och varierad roll där du ansvarar för en rad administrativa och operativa uppgifter som håller kontoret och verksamheten igång. Du stöttar CFO med fakturahantering, rapporter och periodavslut samt att du fungerar som ett stöd till både Shared Service Center och övriga medarbetare i frågor som rör SAP och Akademika.
Du säkerställer att löneutbetalningar för våra 77 medarbetare sker korrekt och i tid, och hanterar därmed löneberäkningar samt skatte- och pensionsfrågor. Du är systemadministratör för företagets löne- och tidrapporteringssystem, Kontek Lön och Kontek HRM, och har kontakt med myndigheter som Försäkringskassan, Skatteverket och SCB för rapportering och uppföljning.
I rollen ingår samordning och rapportering av företagets hållbarhetsarbete samt för statistikrapportering till relevanta myndigheter. Du ansvarar för företagets resehantering och bokningssystem, administrationen kring leasingbilar samt hantering av post och bokningar av leveranser. Utöver detta har du ett helhetsansvar för kontorsservicen - från beställning av kontorsmaterial, kaffe och te till att säkerställa att lokalerna är välskötta, inklusive städning, underhåll av showroom och hantering av inventarier och arkiv. Du planerar och förbereder interna aktiviteter som månatliga frukostmöten, kundbesök och övriga firanden.
Rollen innebär också att du tar dig an andra förekommande arbetsuppgifter som dyker upp i det dagliga arbetet - alltid med ett lösningsorienterat och serviceinriktat förhållningssätt. Du rapporterar till CFO för Asko Appliances AB.
Din profil
Vi söker dig som uppskattar att arbeta i en bred administrativ roll och ser gärna att du har erfarenhet av ekonomi, löneadministration och kontorsservice. Du har relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi, lön, administration eller motsvarande arbetslivserfarenhet som gett dig god förståelse för liknande arbetsuppgifter.
Du är van att arbeta självständigt, strukturerat och lösningsorienterat, och du trivs i en roll där du får ta ansvar och vara spindeln i nätet. Du arbetar obehindrat i officepaketet (Outlook, Word, Excel, Powerpoint) och har god systemvana. Det är meriterande om du har erfarnhet av SAP, Akademika, Kontek lön och Kontek HRM. Du uttrycker dig väl både i tal och skrift såväl på svenska som på engelska som är vårt koncernspråk. Har du ytterligare språkkunskaper som Kinesiska eller Slovenska är det meriterande. Vi ser det som merierande om du har tidigare erfarenhet av arbete i en global koncern.
För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du serviceinriktad, prestigelös och har lätt för att samarbeta med olika delar av organisationen. Du har ett öga för detaljer men tappar inte helheten - och du tycker om att ha många bollar i luften.
Så ansöker duDu skickar dina ansökningshandlingar och CV till
rekrytering@asko.com senast den 7 september 2025. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Tjänsten är en tillsvidareanställning.
För mer information kontakta:
CFO: Anna Lindqvist, 0706-37 7673 ,
anna.lindqvist@asko.comHR and Payroll Manager: Sara Ahlén: 0730-70 71 21,
sara.ahlen@asko.comFackliga frågor besvaras av: Unionen, Tobias Liedegren, 0738-68 61 85 ,
tobias.liedegren@asko.comVi undanber oss från att bli kontaktade av annonssäljare och rekryteringsföretag.
Genom att skicka in din ansökan godkänner du att Asko Appliances AB behandlar dina personuppgifter för rekryteringsändamål. Dina uppgifter kommer endast att användas i denna process och lagras enligt gällande dataskyddsförordning (GDPR). Om du vill veta mer om hur vi hanterar personuppgifter eller om du vill att vi raderar dina uppgifter, vänligen kontakta HR and Payroll Manager.
Välkommen med din ansökan!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-09-07
E-post:
rekrytering@asko.com Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Office Administrator + Namn".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Asko Appliances AB (org.nr 556577-9054),
https://se.asko.com/ Sockerbruksgatan 3 (
visa karta)
531 16 LIDKÖPING
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 9453252