Nyckelperson med systemansvar inom ett av våra affärsområden
Apoteket AB / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Apoteket AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Vi gör det enklare att må bra!
Apoteket är Sveriges ledande apotekskedja. Vi har ett stort förtroende bland kunderna som också utsett oss till Sveriges mest hållbara varumärke. Nu satsar vi för att fortsätta utvecklas på den växande hälsomarknaden genom att investera i vårt apoteksnät, utveckla vårt stöd för människors läkemedelsbehandling och bredda vårt sortiment. Vi letar därför fler medarbetare som vill vara med på den spännande resan. Välkommen till Apoteket!
Sedan omregleringen av apoteksmarknaden har vi genomfört stora förändringar och moderniseringar inom IT och vi driver kontinuerligt projekt och aktiviteter som ska göra Apoteket ännu mer konkurrenskraftiga i en digital värld! I rollen som systemområdesansvarig sitter du på Apotekets huvudkontor i Solna (vid Friends Arena och Mall of Scandinavia) tillsammans med övriga kollegor inom IT och ansvarar för styrning av intern och extern förvaltning och vidareutveckling inom ett affärsområde.
Publiceringsdatum2017-11-06Om tjänstenSom ansvarig för systemen inom ett affärsområde kommer du att ha en nyckelroll i vår IT-organisation med fokus på leverantörsstyrning, etablera processer och att driva förändringsaktiviteter
Vi söker nu systemansvarig inom området logistik som även omfattar våra system inom DOS och vård men även systemansvarig inom området retail som omfattar våra system inom butik och e-handel. I rollen ansvarar du för förvaltning, underhåll och kontinuerlig vidareutveckling av systemen inom ditt område och rapporterar till chefen för IT Förvaltning.
Du kommer att styra och följa upp såväl interna som externa förvaltningsorganisationer, både i Sverige och i Indien, i syfte att säkerställa väl fungerande system och nöjda användare. Du kommer att etablera och underhålla releaseplaner och livscykelaktiviteter och ansvara för avtal och beställning av förvaltning och vidareutveckling samt hantera eskalering av incidenter och initiering av korrigerande åtgärder
Du kommer att sitta med i ledningsgruppen inom IT Förvaltning och förväntas driva utvecklingsaktiviteter och medverka i verksamhetsprojekt samt ansvara för budget, finansiell uppföljning och rapportering inom ditt område.
KvalifikationerVi söker dig som Du har god erfarenhet av leverantörsstyrning och har erfarenhet inom antingen retail eller logistik. Har du även erfarenhet av GxP-klassade system är det positivt. Du har akademisk examen inom systemvetenskap, affärssystem eller motsvarande och har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du bör även ha erfarenhet av att jobba med off shore team i Indien.
Dina personliga egenskaperDu har förmågan att skapa, underhålla och utveckla goda relationer med din omgivning och arbetar strukturerat och har lätt för att prioritera. Du behöver vara en naturlig ledare och samtidigt en lagspelare som kan hantera många olika arbetsuppgifter parallellt. Du förväntas även vara ansvarsfull och ha en lösningsorienterad inställning. Arbetet innebär många kontaktytor vilket ställer krav på flexibilitet och mycket god kommunikationsförmåga både på svenska och engelska då vi har en stor del av vår IT-verksamheten i Indien.
Kontaktuppgifter för detta jobbYtterligare information om tjänsten lämnas av Greger Aktell, Chef IT-förvaltning, tel 070-267 5940.
Så ansöker duUrval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan idag eller senast 24 november 2017.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGreger Aktell +46 070-267 5940
FöretagApoteket AB
AdressApoteket AB
BOX 3001
16903 Solna
KontorsadressDalvägen 12
Jobbnummer 3786072
Observera att sista ansökningsdag har passerat.