Nu söker vi tre supporttekniker till nystartad service desk (fir
Framtiden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Framtiden AB
Är du en junior talang och på jakt efter en spännande tjänst inom IT- drift? Brinner du för support och kundrelationer? Vill du dessutom vara med i uppstarten av en service desk hos en av våra spännande kunder? Ansök redan idag då urvalet sker löpande!
Publiceringsdatum2012-11-09ArbetsuppgifterSom supporttekniker hos vår kund kommer du att vara med i uppstarten av en service desk hos en av våra kunder. I dina arbetsuppgifter ingår:
• Att utföra supportaktiviteter enligt processer och instruktioner som finns tillgängliga.
• Registrera ärenden i ett ärendehanteringssystem.
• Ge initial support och klassificera ärenden.
• Samla in relevant information, undersöka, diagnostisera och lösa ärenden.
• Delegera och eskalera ärenden till 2nd line när de inte går att lösa inom en given tid.
• Återkoppla och informera användare som har registrerat ärendet om hur ärendet utvecklas och dess lösning.
• Agera på SLA-tider och andra specificerade servicenivåer.
• Stänga ärenden.
Om företagetVår kund är ett ledande IT- företag på den nordiska marknaden. De gör information levande genom att kombinera idéer, teknik och smarta lösningar. Bakom deras framgång ligger lång branscherfarenhet, ett flexibelt förhållningssätt och en internationell kapacitet med stark lokal närvaro. Det går bra för vår kund och de är därför i behov av ytterligare tre medarbetare till en nystartad service desk hos en av deras största kunder. Ansök redan idag - Urvalet sker löpande!
ProfilSkallkrav
Bakgrund - Relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet inom IT-drift/-support.
Egenskaper - Hög servicekänsla, ansvarstagande och en förmåga att ta ägandeskap över kundernas problem samt ett eget driv.
Meriterande är om du har ITIL- kunskap.
För att trivas i rollen som service desk medarbetare är det viktigt att du är öppen för olika typer av arbetsuppgifter och är villig att lära dig nya saker. Du ska ha ett stort intresse för IT och teknik samt nyfikenheten att söka upp information på egen hand. Utöver detta ska du trivas med att ha mycket kundkontakt, ha en positiv inställning och ett inre driv. Du ska självklart ha en god samarbetsförmåga, men samtidigt kunna arbeta självständigt. I utbyte blir du en del av ett kunnigt team som gillar att ha kul på jobbet!
Om företagetFramtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
AnställningsvillkorStart: I början/mitten av december.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-11-30
Ange följande referens när du ansöker: 2087
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEbba Andersson, 073- 516 89 91,
ebba@framtiden.comFöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Warfvinges väg 29
11251 Stockholm
Jobbnummer 1388395
Observera att sista ansökningsdag har passerat.