Nu söker vi förstärkning till bokning & koordinering, Scandic Cr

Scandic Hotels AB / Backofficejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scandic Hotels AB i Göteborg, Mölndal, Härryda, Borås, Trollhättan eller i hela Sverige

Scandic Crown ligger ett stenkast från Göteborgs Centralstation med nära till det mesta. Hotellet är nyligen renoverat och har en stor kapacitet för möten och events. Vår gästnöjdhet ligger alltid på en hög nivå vilket vi tror beror på den starka servicekultur som råder här-en servicekultur som möjliggörs av att vi också har nöjda medarbetare.

Vi som jobbar på Scandic Crown ser alltid efter varandra och hjälper till när vi kan. Vi är övertygade om att en god stämning bland våra medarbetare leder till enastående hotellupplevelser för våra gäster. Vi tror också på möjligheten att utvecklas för den som vill och därför får alla medarbetare vara med och påverka sin arbetssituation såväl som hotellets utveckling.

Vad är innebär rollen som Bokning & Koordinering?

Du säkerställer att grupp- och konferensbokningarna blir korrekta och att informationen om bokningarna är tydlig och fullständig. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus och att gästens önskemål uppfylls.
Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i bakfickan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Under perioder kan din tid planeras in i receptionsdrift. Även andra hotelldriftsuppgifter kan förekomma.

Vem är du?

För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster samt har förmågan att sälja. Vi lägger stor vikt vid administrativ förmåga och noggrannhet.

Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Du har kunskap i Simphony och Scorpio samt bred kunskap och erfarenhet av hotell och F&B.

Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska en förutsättning.

Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet.

Information om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!

Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2022-05-06

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Scandic Hotels AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Scandic Hotels AB (org.nr 556299-1009), https://www.scandichotels.se/

Arbetsplats
Scandic Hotels Sverige

Jobbnummer
6616635

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scandic Hotels AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scandic Hotels AB: