Norsktalande Voice of Customer Agent till Samsung

i Value Your Talent Sweden AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos i Value Your Talent Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Allt vi gör på Samsung drivs av vår passion - vår vision är att skapa och utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi sker en konstant förändring och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Liksom vi har gjort i 70 år har vi fortfarande siktet inställt på framtiden och förutser marknadens behov och krav så att vi kan styra vårt företag mot en långsiktig framgång.

Om rollen

Voice of Customer Agenter hanterar och utreder ärenden där kunder upplever missnöje med produkter, tillverkare, tjänster, svar eller andra problem som påverkat en kund på grund av service eller köp av en Samsung-produkt. Du som Agent tar inte emot ärenden direkt från slutkunder; alla ärenden eskaleras till VOC från Samsungs Call Centers efter godkännande från Agenterna. VOC genomför en noggrann utredning av eskalerade ärenden baserat på information från verkstäder, återförsäljare, callcenter, konsumentlagar, Samsungs juridiska avdelning och/eller andra tillgängliga resurser, med hjälp av VOC:s processer och riktlinjer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Registrering, utredning och hantering av ärenden som mottagits av VOC via telefon, mejl eller vanlig post.
• Utvärdera orsaker och konsekvenser utifrån kundens ärende.
• Utvärdera eventuell ersättning till kunden.
• Undersöka och vidarebefordra ärenden där det uppstått felaktig information på webbplatsen.
• Informera och återkoppla till kunder gällande garanti eller övriga klagomål.
• Hjälpa kundtjänstavdelningen med att svara på frågor gällande garantier, klagomål och annan VOC-relaterad information.
• Ringa utgående kundsamtal för att följa upp kundupplevelsen.
• Samordna och vara huvudsaklig kontaktperson för verkstäder, återförsäljare, till Samsungs juridiska avdelning samt kundsupport.
• Översätta texter för manualer, webbsidor och andra informativa meddelanden på norska och svenska.

Krav för tjänsten

• Talar och skriver obehindrat på norska och engelska
• Har en positiv och nyfiket intresse för Samsungprodukter och Samsung som varumärke
• Du är punktlig, lojal, pålitlig och har en hög arbetsmoral
• Har förmåga att bygga starka, långsiktiga kundrelationer
• Har goda datorkunskaper och erfarenhet av att jobba med Officepaketet och god vana av Excel
• Om du tidigare jobbat i en kundtjänstroll

Meriterande för tjänsten

• Har erfarenhet av konsumenträtt
• Har erfarenhet av kundtjänsthantering som ersättningar, returer och krediter

Praktiskt information
Omfattning: Heltid. Konsultuppdrag 2 år med stor chans till förlängning
Placering: Kista
Start: Omgående

I den här rekryteringsprocessen samarbetar Samsung med The Wofi. Frågor gällande tjänsten är välkomna till ansvarig rekryterare på linda.g@thewofi.se.
Missa inte att visa ditt intresse för tjänsten omgående, selektering av ansökningar och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas inom kort.
Vi ser fram emot att lära känna just dig i den här rekryteringsprocessen, varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
i Value Your Talent Sweden AB (org.nr 556944-5686), http://ivytalents.se

Arbetsplats
Ivy Talents

Kontakt
Emil Dreca
emil.dreca@ivytalents.se
+46738795858

Jobbnummer
8296155

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från i Value Your Talent Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos i Value Your Talent Sweden AB: