Norsktalande kundcentermedarbetare sökes omgående för rekryterin

Professional Consulting / Butikssäljarjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Professional Consulting i Sollentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Upplands-Bro, Täby eller i hela Sverige

Professional Consulting

Är du kundfokuserad och serviceminded? Har du tidigare erfarenhet av kundservice? Då har vi tjänsten för dig!
Nu söker vi för kunds räkning dig som vill arbeta som kundcentermedarbetare. Vår kund är en ledande leverantör av kundkommunikationsteknik som hjälper andra företag att kommunicera effektivare i dagens flerkanalsmiljö, så att de kan bygga långvariga kundrelationer och driva lönsam tillväxt. Koncernen omsätter 5,3 miljarder USD, har över 28 000 anställda, och tillhandahåller tjänster för stora koncerner och små och medelstora företag i fler än 100 länder. I Sverige har de funnits sedan 1974 och har ca 150 anställda.
Som kundcentermedarbetare tillhör du vår kunds Account support som i dagsläget består av cirka 15 personer. I denna roll är din huvudsakliga arbetsuppgift att besvara alla inkommande kundsamtal för Sverige och Norge samt registrera dessa i ärendesystemet. Det kan t.ex. innebära att:

• Besvara samtal från kunder som behöver hjälp med administrativa frågor (t.ex. fakturafrågor)
• Registrera case och kontaktuppgifter i ärendesystemet
• Daglig posthantering - t.ex. kuvertering och frankering
• Vara behjälplig inom Client operations
• Rapportering till närmsta chef

Uppdraget innebär att vi på ProfessionalConsulting ansvarar för rekryteringsprocessen men du blir direktanställd av vår kund som har kontor i Sollentuna. Tjänsten är ett vikariat på ett år som beräknas starta i maj/juni. Kontorstider tillämpas.

Vi söker dig som har gymnasiekompetens samt minst tre års erfarenhet av liknande uppgifter, du har telefonvana och är van att registrera uppgifter i ärendesystem. Erfarenhet från nordiskt kundcenter är mycket meriterande. Det är ett krav att du som söker tjänsten har vana av att arbeta i flera stödsystem samtidigt. Erfarenhet av SAP är meriterande. Det är även ett krav att du är flytande i norska och svenska i tal och skrift samt att du har goda kunskaper i engelska. Övriga nordiska språkkunskaper anses meriterande. Du har goda kunskaper i Officepaketet och är van att arbeta i flera ärendesystem samtidigt.
Vidare är du en självgående, driven och engagerad person som tar eget ansvar, du har förmåga att kunna prioritera, strukturera och planera ditt eget arbete. Som person har du hög social förmåga, en personlig mognad och självinsikt samt viljan att lära nytt. Vidare är du lyhörd samt öppen för nya utmaningar. Låter det här som något för dig? Ansök då idag!
Professional Consulting är ett rekryteringsföretag för unga akademiker och tjänstemän. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet kan vi erbjuda intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, ekonomi, administration, HR, marknadsföring och kvalificerad kundtjänst. Professional Consulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på www.professionalconsulting.se redan idag!

Publiceringsdatum
2014-04-10

Arbetstider och omfattning
HELTID 6 mån eller längre

Ersättning
Fast lön enligt avtal

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Professional Consulting

Adress
Professional Consulting
Sveavägen 168
11346 Stockholm

Jobbnummer
1838270

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Professional Consulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Professional Consulting: