Nordea söker Assistent till Corporate Acces
Hero AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Gillar du att vara i händelsernas centrum? Här är din nya utmaning!
Publiceringsdatum2015-06-03FöretagetNordea är den största finanskoncernen i Norden och Östersjöregionen, med en ledande ställning bland företagskunder och institutionella kunder samt privat- och private banking-kunder. Här blir du en del av en ambitiös företagskultur och en organisation i framkant som dagligen arbetar för att skapa de bästa förutsättningarna för sina kunder och samarbetspartners. Har du ett intresse för aktiehandel och trivs i en miljö där det alltid händer mycket? Nu söker vi en administrativ assistent till Nordeas Corporate Access managers!
Om jobbet:
Till sektionen Wholesale Banking och teamet Corporate Access söker vi nu en effektiv och ordningssam administrativ assistent. Här arbetar du i en koordinerande roll mitt i verksamhetens kärna och fungerar som en länk mellan tradingavdelningen samt kunder och investerare. Teamet du kommer att ingå i har som uppgift att sköta all logistik och planering för möten mellan företagskunder och potentiella investerare som är intresserade av aktier i dessa företag. Teamet består av fyra personer där rollen som administrativ assistent/koordinator nu är vakant. Du assisterar i ditt dagliga arbete två Corporate Access Managers. Arbetsuppgifterna är varierande och ofta sker förändringar i planeringen som gör att du snabbt behöver prioritera om din dag. Du har ett flertal deadlines under dagen och behöver självständigt hitta lösningar och se till att alla delar går ihop på ett felfritt sätt.
Arbetsuppgifterna inkluderar:
• Bokning av flygbiljetter, hotell, taxibilar och tolk inför internationella och nationella resor
• Ta emot företagskunder och investerare som besöker Nordeas kontor
• Koordinering av seminarier och andra event
• Tar fram flödesscheman, koordinera catering, skriva ut namntaggar
• Övrig administration
Möjligheter:
I denna roll får du ge perfekt service och bidra till Nordeas framgång i en viktig nyckelroll. Du får chansen att utvecklas inom administration och kommunikation,
Möjlighet till att rekryteras direkt av Nordea efter en tid som konsult finns för rätt person.
KvalifikationerRollen ställer höga krav på personlighet där vi fokuserar på positiv inställning, noggrannhet, flexibilitet, initiativförmåga samt hög arbetskapacitet och inlärningsförmåga. Du trivs och kommer till din rätt i ett högpresterande klimat där effektivitet och problemlösning är i fokus. Du behöver kunna hantera många olika arbetsuppgifter samtidigt som du har koll på deadlines, strukturer och instruktioner. Stämningen är positiv och fartfylld där alla fokuserar på arbetsuppgifterna och att dessa ska bli slutförda på ett korrekt sätt med kundernas bästa i fokus.
Du har minst avslutad gymnasieutbildning och minst minst 3 års arbetslivserfarenhet i en assisterande roll med liknande förutsättningar, exempelvis som VD-assistent eller assistent till ledningsgrupp. Du har jobbat till största delen administrativt och har dokumenterad erfarenhet samt referenser från dessa.
Har du arbetat i bankmiljö eller har ett intresse för aktiehandel är detta meriterande.
Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat och är van användare av Officepaketet samt har vana av något affärssystem.
Arbetstider, tillträde och omfattning:
Uppdraget är på heltid, 40 h arbetsvecka med start omgående, dock senast i augusti 2015. Arbetstiderna är vanligtvis mellan 8.00-17.00 men flextid och övertid tillämpas. Du anställs av Hero på uppdrag av Nordea. För rätt person finns goda möjligheter att rekryteras över av Nordea efter en tid som konsult.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du registrerar ditt cv och personligt brev genom att klicka på knappen ansök längst ner i annonsen. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Karolina Hedenström på telefon 08-684 252 32.
Välkommen in med din ansökan!
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-08-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarolina Hedenström
FöretagHero AB
AdressHero AB
Liljeholmstorget 7
11763 Stockholm
KontorsadressLiljeholmstorget 7 11763 Stockholm
Jobbnummer 2322969
Observera att sista ansökningsdag har passerat.