NOC-tekniker till Schibsted

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2017-05-08

Företaget
Schibsted Centralen är en del av den stora mediekoncernen Schibsted Sverige, där bland annat Aftonbladet, SvD och andra kända tillväxtbolag ingår. Centralen bildades 2010 och är ett servicebolag som arbetar med koncernens stödfunktioner så som ekonomi, löneadministration, HR och IT. Du får här arbeta i en spännande miljö i fina lokaler mitt i centrala Stockholm.


Dina arbetsuppgifter
Som NOC-tekniker kommer du att tillhöra en avdelning som ansvarar för att säkerställa stabil dygnetruntdrift. Arbetet är tre-skift och schemaläggs över dagar, nätter och helger med kompenserande ledighet veckan efter. Huvudfokus för rollen är drift och övervakning samt åtgärd av incidenter som inträffar på nätverk, servrar och tjänster.

Exempel på arbetsuppgifter är daglig drift, hantering av ärenden, övervakning, felavhjälpning, incidenthantering dygnet runt, problemlösning, rapportering och utveckling av avdelningens processer och rutiner.

Rollen är mycket varierande och passar dig som vill arbeta brett och lära dig mycket om många olika IT-discipliner.


Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande
• Bred teknisk kompetens och kunskaper inom nätverk och olika operativsystem
• Goda kunskaper inom Linux samt en förståelse för macOS, windows och smartphones
• Goda kunskaper inom olika molntjänster. (AWS, Heroku, SaaS, PaaS) Scripting, t.ex. JavaScript, Bash, Python (meriterande)
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Vi ser att du som person är serviceinriktad, lösningsorienterad och stresstålig. Du har lätt att samarbeta med andra och är flexibel inför olika situationer som kan uppstå. Du är även ansvarstagande och noggrann och räds inte för att komma med egna initiativ och idéer.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt ök.

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: NOC, tekniker, IT, first line, second line, 2nd line, support, övervakning, Linux, Mac OSX, Windows

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Josephine Hopstadius josephine.hopstadius@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
3484684

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: