Night Guest Service Agent/Nattreceptionist
Sheraton Stockholm Hotel / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sheraton Stockholm Hotel i Stockholm Sheraton Stockholm Hotel beläget i hjärtat av Stockholm är med sina 465 hotellrum, restaurang, bar och konferens för upp till 700 gäster ett av Stockholms största, internationella, förstaklasshotell. Sheraton Stockholm Hotel är en del av Starwood Hotels & Resorts med mer än 1150 hotell världen över. Sheraton Stockholm Hotel är en plats där gästernas höga förväntningar inte bara möts utan överträffas. Här vill vi främja en kreativ och energisk arbetsmiljö där personalen har möjligheten för personligt engagemang och utveckling inom organisationen.
Vi söker nu en Guest Service Agent/ Receptionist till natttjänstgöring. Tjänsten omfattar 83% av heltid. Som Night GSA välkomnar du gäster till hotellet, svarar på gästfrågor, bemöter gästönskemål och löser gästproblem. Du utför check-in, check-out och tar emot betalningar från gästerna. Du arbetar även med alla andra förekommande arbetsuppgifter och rapportering som sker under nattpasset (telefonväxel, assistera med tvätt, room service, post, väckning etc). Du rapporterar till Night Duty Manager. Arbetstiderna är enligt rullande schema med sju dagars tjänstgöring, fölljt av sju dagars ledighet.
I denna tjänst förväntas du:
• tillgodose och överträffa gästernas förväntningar i en föränderlig miljö
• säkerställa ett snabbt, effektivt och välkomnande tillmötesgående mot alla gäster
• administrera ankomster och avresor
• ha full medvetenhet om hotellets status gällande beläggning och rumstillgång
• vara grundligt förtrogen med alla typer av rum, inredning och utsikt
• handha, kommunicera och registrera all information runt feed-back samt gästklagomål i enlighet med Service Recovery Model.
• vara uppmärksam på evenemang, VIP- och gruppankomster
• säkerställa att gästens omedelbara behov tillgodoses
• ha medvetenhet och bruka stamgästers namn och vara förtrogen med deras förväntingar
• upprätthålla allmän kunskap om Sheraton- och Starwood produkten (faciliteter, öppettider, program, F&B, avdelningar och enheter etc)
• säkerställa effektiv kommunikation och arbetsrelation med andra team och avdelningar
• främja goda relationer med alla interna och externa kunder.
• slutföra projekt i tid
• konsekvent möta / träffa avdelningens satta mål.
Den som söker förväntas uppfylla följande krav:
• Gymnasieexamen - hotellrelaterad utbildning är meriterande.
• Minst 1 års erfarenhet av receptionsarbete inom besöksnäringen
• Förmåga att tala, skriva och samtala fritt på engelska och svenska
• förmåga att kommunicera på ytterligare ett språk utöver de två första
• Kunskaper i Opera är meriterande.
• förväntas vara flexibel i enlighet med de krav som verksamheten ställer.
• förmåga att lösa problem och att tänka klart i stress- eller nödsituationer.
• förmåga att anpassa sig till prioriteringar och förändringar i arbetsflödet
• mycket hög integritet, detalj- och serviceinriktad och ställer höga krav på sig själv
• Förmåga att arbeta individuellt och som en del av ett team med god samarbetsförmåga och en proaktiv inställning
• Arbetar på ett positivt och professionellt sätt
• Fungerar effektivt med kollegor i team för att uppnå organisatoriska mål
• Utstrålar entusiasm, engagemang och stöder ständigt förbättringsarbete
Publiceringsdatum2014-10-17Arbetstider och omfattningTillsvidare
Deltid
83%
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-26
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb.stockholm@sheraton.comFöretagSheraton Stockholm Hotel
AdressSheraton Stockholm Hotel
Box 195
10123 STOCKHOLM
KontorsadressTegelbacken 6
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-4123400
Faxnummer: 08-4123409
E-postadress:
jobb.stockholm@sheraton.com Jobbnummer 2035214
Observera att sista ansökningsdag har passerat.