Nämndsekreterare/utredare sökes till Vård & Omsorg Kungsbacka ko

Kungsbacka Kommun / Administratörsjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kungsbacka, Mölndal, Göteborg, Härryda, Partille eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka, Göteborg, Halmstad, Laholm, Hylte eller i hela Sverige

Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss?



Tillsammans med oss kommer du att uppleva arbetsgemenskap och ett stimulerande uppdrag.

Din arbetsplats finns med cirka fem minuters promenadavstånd från Kungsbacka resecentrum, med närhet till stadens utbud av kultur, lunch och shopping.

Rollen som nämdsekreterare/utredare hos oss
I detta uppdrag är du vår expert inom kommunal beslutsordning, där ditt förhållningssätt är styrande och stödjande. Du stödjer och agerar samordnare mellan förvaltningschef, medarbetare och nämnd. Du kommer även att utreda ärenden på förvaltningsövergripande nivå samt svara på remisser, initiativ och skriva yttranden. Tillsammans med din kollega som registrator är du förvaltningens superanvändare i vårt ärende- och dokumenthanteringssystem Ciceron. I rollen ansvarar du, i samarbete med utvecklingsledare och kommunikatör, för förvaltningens årshjul med planering av aktiviteter inför nämndrapporter, uppföljning, förvaltningsledning, förvaltningsgemensamma aktiviteter etc. Dina vardagliga uppgifter är bland annat följande:

• Ansvara för och driva vår ärendeprocess inför ordförandeberedning och presidium genom att planera, administrera, genomföra, protokollföra sammanträden samt expediera beslut.

• Stödja chefer och handläggare i beredning och framdrift av ärenden.

• Genomföra övergripande utredningar på uppdrag av förvaltningsledning och nämnd.

* Samordna och ansvara för samlad tjänsteskrivning liksom uppföljning vid gransknings- och revisionsuppdrag.

• Utreda och besvara remisser, yttranden och initiativ.

* Fördela inkomna ärenden som ska till nämnd.

• Genomföra utbildningsinsatser för medarbetare i användningen av ärende- och dokumenthanteringssystemet.

• Ersätta registrator vid frånvaro.

• Representera förvaltningen vid kommungemensamma uppdrag.

• Utveckla rutiner och förhållningssätt som stödjer ett digitalt arbetssätt.

Dina kontaktytor är flera, både med kollegor inom och utanför förvaltningen samt med politiker i nämnden och medborgare. Du ingår i kommungemensamma nätverk för nämndsekreterare där ni delar idéer, lärdomar och lyckade recept. Din närmaste samarbetspartner är registratorn och ni båda arbetar inom förvaltningsledningskontoret där övriga stödjande och styrande verksamheter såsom HR, ekonomi, kommunikation och verksamhetsutveckling ingår.

Publiceringsdatum
2022-05-12

Profil
Vi söker en ansvarsfull, självständig och noggrann lagspelare till oss. Du är skicklig på att uttrycka dig i tal och skrift, så att din omgivning uppfattar dig som tydlig. Vi tror även att du har förmåga att påverka din mottagare när situationen kräver, för att säkra en god leverans. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har en avslutad adekvat högskoleexamen inom offentlig förvaltning, juridik eller likvärdigt. Du har en generellt god IT-vana. Du har erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning liksom god kunskap och erfarenhet av kommunal beslutsordning och övergripande utredningsuppdrag. Om du har erfarenhet av arbete som nämndsekreterare är det meriterande.

Vårt erbjudande och övrig information
Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid med start 1 september eller enligt överenskommelse.

Hos oss är du flexanställd, vilket betyder att du har möjlighet att påverka din arbetstid, där vårt förhållningssätt är frihet under ansvar utifrån ett tillitsbaserat ledarskap. Vi har förmånen att ibland kunna arbeta hemifrån eller från en annan plats utanför den ordinarie arbetsplatsen efter dialog med chef.

Vi erbjuder en arbetsplats där du har möjlighet att påverka, göra skillnad och att ta ansvar. Hos oss får du utvecklas i din profession och där balans i livet är en självklarhet. Här hjälper vi varandra och har roligt tillsammans.

Intresserad?
Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 2 juni.

Vi strävar efter en transparent och inkluderande rekryteringsprocess. Därför kommer du att få svara på ett antal frågor i samband med att du skickar in din ansökan. Svaren på frågorna används som del i urval. Detta innebär att du inte ska bifoga ett personligt brev utan endast ditt CV.

Om oss på förvaltningen för Vård & Omsorg
Vi är idag cirka 2000 medarbetare som med vår samlade kompetens och professionalitet ger våra invånare omsorg och sjukvård i hemmet eller på våra boenden. I nära dialog med den enskilde och anhöriga hjälper vi våra omsorgstagare att leva ett trygg och värdigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Vi möter omsorgstagare med kunskap, engagemang och arbetsglädje och tillsammans utvecklar vi verksamheten.

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kungsbacka kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/406".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kungsbacka kommun (org.nr 212000-1256)

Kontakt
Eva Apelvi, biträdande förvaltningschef
0300-838048

Jobbnummer
6639157

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungsbacka Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungsbacka Kommun: