Nämndsekreterare/utredare
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen i Partille Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 36 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
Publiceringsdatum2014-08-19ArbetsuppgifterSom nämndsekreterare finns du med i många olika sammanhang och arbetar nära såväl politiker som förvaltningsledning. Du är sekreterare på förvaltningsråd och vård- och omsorgsnämndens presidier och sammanträden och ansvarar för administrationen kring detta. Du arbetar i vårt IT-baserade ärende- och dokumenthanteringssystem LEX. Du är förvaltningens stöd i juridiska frågor och bevakar lagar och avtal som styr förvaltningens arbete. Du ansvarar för dokumenthantering och arkivering. I samarbete med kollegor och chef säkrar och utvecklar du förvaltningsövergripande rutiner. Arbetet som nämndsekreterare beräknas till ca 50% av en heltid.
På övriga 50 % arbetar du som utredare. Då arbetar du med uppdrag initierade av nämnd eller ledning. Utredningarna kan variera i svårighetsgrad, tidsomfång och komplexitet och kräver god förmåga att planera arbetet så att tidplaner hålls. Du kommer även att arbeta med utvärdering, enkäter m.m.
Du tillhör organisatoriskt en central administrativ enhet och du kommer att, tillsammans med dina kollegor, vara involverad i förvaltningens utvecklings- och kvalitetsarbete.
Kvalifikationer• Relevant högskoleutbildning
• Kunskap om och erfarenhet av kommunal verksamhet inom juridik och/eller utredningsarbete
• God förmåga att organisera och strukturera arbetet
• God förmåga att sätta dig in i nya områden och förstå dess väsentligheter
• God förmåga att bygga nätverk och skapa förtroendefulla relationer
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• Noggrannhet och flexibilitet
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet
ÖVRIGT
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-12-01 1 december 2014 eller enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-09-07
Ange följande referens när du ansöker: A414245
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGerd Strandén, administrativ chef 031-7921292
Facklig kontaktFacklig företrädare nås genom kommunens växel 031-792 10 00
FöretagPartille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen
AdressPartille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille
KontorsadressGamlakronv.34 43382 Partille
Jobbnummer 1968603
Observera att sista ansökningsdag har passerat.