Nämndsekreterare till Social- och omsorgsförvaltningen
Linköpings kommun / Administratörsjobb / Linköping
2020-12-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare till Social- och omsorgsförvaltningen" (publicerad 2022-04-21) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Norrköping,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Om Social- och omsorgsförvaltningen
Social-och omsorgsförvaltningen är en del i välfärdskedjan. Vi bedriver myndighetsutövning samt utreder, planerar och upphandlar vård och omsorg utifrån målgruppernas behov.
Förvaltningen styrs av och svarar på uppdrag av social- och omsorgsnämnd, äldrenämnd samt arbetsmarknadsnämnd.
Vi bedriver en verksamhet med hög tillgänglighet, god kvalitet och rättssäkerhet inom givna ekonomiska ramar. Organisationen utformas så att den har flexibilitet att möta snabba omvärldsförändringar, framtida utmaningar och förändrade politiska prioriteringar.
Vårt arbete ska säkerställa att de som bor i Linköping får det stöd som de har rätt till. Riktningen för vårt arbete finns i vår vision: "Med mod och handlingskraft möter vi din förmåga och tillsammans skapar vi framtiden!"
Om arbetsplatsen
Staben leds av biträdande förvaltningschef, och ansvarar för förvaltningsgemensam service, ledning och stöd, sektorsövergripande utvecklingsarbete samt förvaltningens processarbete. Staben har uppdraget att stödja förvaltningsledningen, förvaltningsdirektören och nämnden i dess uppdrag. Staben är organiserad i tre avdelningar; intern service, service till förvaltningsledning och nämnd samt sektorsövergripande utvecklingsfrågor.
Du tillhör tillsammans med en till nämndsekreterare avdelningen för service till förvaltningsledning och nämnd, och du är direkt underställd biträdande förvaltningschef. Inom avdelningen finns också HR, ekonomi och kommunikation. Avdelningen är placerad på Drottninggatan 16 i centrala Linköping.
Vi är en organisation i förändring, nyligen genomfördes en stor organisationsförändring inom förvaltningen. Detta ger möjlighet för medarbetare att vara med och utveckla och forma den nya organisationen. Vi är även digital verksamhet och arbetar med utveckling av digitala lösningar.
Publiceringsdatum2020-12-10Dina arbetsuppgifterSom nämndsekreterare ansvarar du för hela ärendehanteringsprocessen till social- och omsorgsnämnden och äldrenämnden samt hantering av utskott. Vi erbjuder en spännande tjänst där du får stort eget ansvar och möjlighet att påverka och utveckla processer för ett väl fungerande nämndsarbete.
Tyngdpunkten i nämndsekreterarens uppgift är att stödja arbetet med framtagandet av nämndhandlingar, publicera handlingar till politiker och allmänhet, föra anteckningar vid beredningar, skriva kallelser till och protokoll vid nämndsammanträden.
Du utgör också ett stöd till de förtroendevalda, förvaltningsledningen och dess chefer i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor. Som nämndsekreterare är du en viktig länk mellan politiker, medborgare och tjänstepersoner i kommunen.
In tjänsten ingår även visst utredningsarbete. Ärendehantering är en viktig del i tjänsten och du utgör stöd i att genomföra utbildningar för introduktion i ärendehanteringssystemet W3D3. Du arbetar för att säkerställa en likartad metodik för ärendehanteringen.
Samarbete och erfarenhetsutbyte sker med kommunens nätverk för nämndsekreterare.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Du ska ha god kunskap om de lagstiftningar som styr kommunal verksamhet och tillämpningen av dessa. Vi ser att du har erfarenhet från arbete inom offentlig förvaltning och meriterande för oss är om du haft liknande arbetsuppgifter som ingår i tjänsten samt kunskap om socialtjänstens verksamhetsområde. Vi ser också gärna att du tidigare arbetat med framtagande processer, kvalitetssäkring, enhetlighet och struktur.
Goda datakunskaper är ett krav för tjänsten och kunskap i ärendehanteringssystem är meriterande. Du som söker tjänsten behöver kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift då arbetet innebär att skriva och kvalitetssäkra olika underlag och dokument.
För att lyckas i tjänsten så behöver du ta ansvar för ditt eget arbete och driva dina processer vidare. Du planerar ditt arbete och kan prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Vi vill att du är noggrann och levererar med hög kvalité. Du skapar goda relationer i såväl interna som externa kontakter. Du är tydlig i din kommunikation och står för det som är sagt. Ett gott bemötande är viktigt för dig och du är tillmötesgående och levererar lösningar.
Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Antal lediga befattningar: 1
Ref. nr: 6051
Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLinköpings kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Linköpings kommun (org.nr 212000-0449),
http://www.linkoping.se/ Jobbnummer 5482730
Observera att sista ansökningsdag har passerat.