Nämndsekreterare till Norrmalms stadsdelsförvaltning (vikariat)

Stockholms Stad, Norrmalm SDF, Administrativa avdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Norrmalm SDF, Administrativa avdelningen i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Norrmalms stadsdelsområde har ca 70 000 invånare. I stadsdelsområdet ingår förutom Norrmalm och Vasastan även den nya stadsdelen Hagastaden där bostäder, parkområden, handel, life science med världsledande forskning och avancerad vård växer fram. Norrmalms stadsdelsnämnd ansvarar för att äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning, fritidsverksamhet och underhåll av parker utförs på allra bästa sätt åt Norrmalmsborna. Norrmalms stadsdelsförvaltning arbetar med ständiga förbättringar som ger verksamheten kundfokus, effektiva arbetsprocesser och delaktiga medarbetare. Vi vill uppmuntra både kvinnor och män att söka våra lediga tjänster.



Arbetsplatsbeskrivning

Nämndsekreterare ingår i stadsdelsförvaltningens administrativa avdelning som leds av administrativ chef.

Avdelningen har drygt tio medarbetare med olika uppdrag, till exempel kansli, registratur och IT.

Publiceringsdatum
2017-02-14

Dina arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare på Norrmalms stadsdelsförvaltning har du en central roll i den administrativa hantering som krävs för nämndprocessen.

Arbetsuppgifterna styrs utifrån tidplanen för nämndsammanträden. Det innebär att du många dagar arbetar mot någon form av deadline, till exempel för att ta fram föredragningslistor eller expediera möteshandlingar. Nämndsammanträdena ligger kvällstid ca en gång per månad, vilket innebär att du måste ha möjlighet att arbeta sent dessa kvällar. Under sammanträdet för du anteckningar och stöttar nämndordföranden i formaliafrågor. Det är du som skriver protokollet från mötet. Det ingår även i tjänsten att korrekturläsa alla tjänsteutlåtanden.

I arbetsuppgifterna ingår att göra vissa utredningar, svara på remisser samt skriva tjänsteutlåtanden.

Andra uppgifter som ingår är att vara sekreterare i sociala delegationen och i förvaltningens centrala samverkansgrupp, vara PUL-ombud samt ansvara för uppdateringar av delegationsordning och anmälan av delegationsbeslut.

En viktig del av ditt arbete består i att ge service till såväl kollegor som till politiker, allmänhet och media, och under dagen är du tillgänglig för frågor både via telefon, e-post och från kollegor.

I rollen kan även andra arbetsuppgifter komma att ingå.

Kvalifikationer
Högskoleutbildning inom t ex statskunskap, förvaltningskunskap, juridik eller motsvarande arbetslivserfarenhet som gör att du har god kommunalrättslig kännedom.

Då stor del av arbetet sker enligt tidplaner är det viktigt att ha en mycket god administrativ och koordinerande förmåga. Att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska är en förutsättning, gärna även erfarenhet av korrektur och redigering av texter. En viktig förmåga är att kunna fånga upp nyanser i det som uttalas och sedan formulera det i text.

En god IT-vana krävs. Det är meriterande om du har erfarenhet av ett webbaserat ärendehanteringssystem och erfarenhet av att hantera frågor rörande offentlighet och sekretess.

För att lyckas i rollen behöver du ha god förmåga att samarbeta och att arbeta självständigt på ett organiserat och strukturerat sätt. Du gillar sannolikt att vara "en spindel i nätet" och att ge god service.

Du bör ha erfarenhet av politiskt styrd organisation och det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som nämndsekreterare.

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

Övrig information
Vikariat under föräldraledighet.

Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-28
Ange följande referens när du ansöker: 2017/767
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Teenie Bennerholt 08-508 09 077

Företag
Stockholms Stad, Norrmalm SDF, Administrativa avdelningen

Adress
Stockholms Stad, Norrmalm SDF, Administrativa avdelningen
Tulegatan 13
10362 Stockholm

Kontorsadress
Tulegatan 13

Jobbnummer
3319401

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Norrmalm SDF, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Norrmalm SDF, Administrativa avdelningen: