Nämndsekreterare till Lundby
Göteborgs stad., SDF Lundby / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Lundby i Göteborg Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 51 000 invånare har oftast bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta kommunikationer. Förvaltningens 2 800 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.
Publiceringsdatum2017-03-27ArbetsuppgifterÄr du samhällsengagerad och har ett intresse för juridik?
Har du en bakgrund som socialsekreterare eller inom annan myndighetsutövning och vill utvecklas i din roll?
Då är arbetet som nämndsekreterare i Lundby något för dig!
Som nämnsekreterare i stadsdelen Lundby får du chansen att vara del av utvecklingen genom att stötta de demokratiska processerna och vara med och skapa bästa möjliga service till Lundbyborna.
Gillar du att arbeta utvecklingsinriktat tillsammans med dina kollegor kommer du att trivas bra hos oss. Som nämndsekreterare är du anställd inom kanslienheten som ingår i en av stadsdelsförvaltningens stödfunktioner - Utvecklingsavdelningen. Kanslienhetens uppgifter spänner över alla sektorer och styrs av ett flertal författningar, regler och riktlinjer. Kansliet hanterar frågor som offentlighet och sekretess, rättssäkerhet och likabehandling. Det är också hit som allmänheten, media, m.fl. vänder sig för att få kunskap om stadsdelsnämndens ärenden och beslut.
Som nämndsekreterare har du utmanande och varierande arbetsuppgifter. Du kommer ingå i en engagerad arbetsgrupp där vi stöttar och hjälper varandra. Du erbjuds en omfattande introduktion samt vid behov utbildningar inom kansliets kompetensområden.
Som nämndsekreterare är du ansvarig sekreterare vid stadsdelsnämndens individutskott. Individutskottet beslutar i frågor som avser enskilda individer främst utifrån socialtjänstlagen, LVU, LVM, LSS och skollagen. Du ansvarar för individutskottets administration vilket innebär att du bland annat säkerställer att handlingar är juridiskt och språkligt korrekta, skriver protokoll samt utgör ett administrativt och kommunalrättsligt stöd till förtroendevalda och chefer.
Du kommer också att ansvara för remissyttrande till länsstyrelsen enligt kameraövervakningslagen samt remissyttranden om serveringstillstånd enligt alkohollagen till Göteborgs Stads tillståndsenhet.
Du är med och arbetar fram metoder för att säkerställa hög kvalitet i förvaltningens processer för ärendehantering. Du arbetar med olika former av utredningsarbete, och deltar även som processledare i vissa projekt tillsammans med våra sektorer.
I arbetet ingår även att vara ersättare för registratorn i hanteringen av diariet, sekreteraren i stadsdelsnämnden och att vid behov stötta upp övriga kansliarbetet.
Du kommer att ingå i olika nätverk i staden, bland annat ett med övriga nämndsekreterare inom Göteborgs Stads stadsdelsförvaltningar.
KvalifikationerVi söker dig som är socionom eller har examen med samhällsvetenskaplig, juridisk inriktning eller annan liknande utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig.
Arbetslivserfarenhet som nämndsekreterare eller erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten är meriterande. Vi ser gärna att du har kunskap om relevant lagstiftning och intresse för att hålla dig uppdaterad inom området.
Du ska ha lätt för att uttrycka dig skriftligt och muntligt, ha god administrativ förmåga och goda IT-kunskaper. Du ska ha förmåga att organisera, prioritera och strukturera arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt.
Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten, att du har god känsla för service och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.
Vänta inte med din ansökan, intervjuer kommer att påbörjas under annonseringstiden!
ÖVRIGT
I vissa förekommande fall innebär tjänsten kvällsarbete i samband med nämndens eller utskottets sammanträden.
Vi ser mångfald som en framgångsfaktor för en högre kvalitet gentemot de vi är till för och i vårt interna utvecklingsarbete.
Friskvård är viktigt för oss. Vi har rökfri arbetstid och alla anställda har tillgång till ett brett utbud av tränings- och kulturaktiviteter.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-08-01 Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-23
Ange följande referens när du ansöker: 17/117
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNiklas Örnfelt
niklas.ornfelt@lundby.goteborg.se 031-366 70 29
FöretagGöteborgs stad., SDF Lundby
AdressGöteborgs stad., SDF Lundby
Box 22006
40072 Göteborg
KontorsadressVågmästaregatan 1 A
Jobbnummer 3399572
Observera att sista ansökningsdag har passerat.