Nämndsekreterare till Ekerö kommun

Ekerö kommun / Administratörsjobb / Ekerö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ekerö, Botkyrka, Salem, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ekerö kommun i Ekerö, Stockholm eller i hela Sverige

Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant - och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld - och vi ser fram emot din ansökan.

KOMMUNKANSLIET har en central roll i den demokratiska processen och ansvarar för nämndsekretariat, registratur och informationshantering, arkiv, kommunövergripande utredningar och samordning av kommunens kvalitetsarbete. Kommunkansliet är en del av Kommunledningskontoret.Jobba i Ekerö kommun

Bli en nyckelperson i vårt team!
Är du en strukturerad och engagerad person som brinner för att skapa ordning i administrativa processer? Vill du ha en viktig roll i den politiska beslutsprocessen på kommunal nivå? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Vi tror på dig och din förmåga - därför ger vi dig stort utrymme i din roll. Många som jobbar hos oss uppskattar förtroendet och ansvaret de får i vår kommun, eftersom det bidrar till mycket lärande och utveckling i vardagen. För att lyckas är du trygg i dig själv, ditt yrke och har förmågan att både ta för dig - och sätta gränser.

Publiceringsdatum
2024-10-11

Dina arbetsuppgifter
Kommunkansliet söker en erfaren nämndsekreterare till socialnämnden som vill vara en central del i vår verksamhet. I denna roll kommer du att samordna de administrativa processerna kring nämndens arbete och dess individutskott. Du arbetar nära förvaltningsledningen, chefer och handläggare och är en viktig länk i att säkerställa att allt fungerar smidigt. I tjänsten ingår arbete kvällstid i samband med nämndsammanträden.

Dina ansvarsområden inkluderar:

• Samordning och planering av nämndprocessen
• Ansvar för att skicka ut kallelser och upprätta protokoll
• Vara sekreterare vid nämndens och individutskottets möten och stötta ordföranden i dessa sammanhang
• Hantera och arkivera allmänna handlingar
• Delta i utvecklingsprojekt
• Ge stöd i förvaltningsrättsliga frågor tillsammans med dina kollegor.

Kvalifikationer
Vem är du? Vi tror att du har erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor och att du har ett genuint intresse för samhällsfrågor. Du har dessutom en relevant utbildningsbakgrund inom statsvetenskap, juridik eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms som likvärdig. Du är väl förtrogen med hur en kommun styrs och hur den kommunala beslutsprocessen fungerar.

Vi ser gärna att du också:

• Har erfarenhet av nämndadministration och hantering av allmänna handlingar
• Har kunskap och erfarenhet av socialtjänstens lagstiftning

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som:

• Har förmåga att leda, planera och samordna processer i nära samarbete med andra
• Är noggrann, strukturerad och tar ansvar för dina arbetsuppgifter
• Kan anpassa dig snabbt till förändringar och har ett utvecklingsinriktat synsätt
• Kommunicerar tydligt och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Varför ska du söka? Hos oss får du möjligheten att vara en viktig del i en dynamisk miljö där utveckling och effektivitet står i fokus. Om du vill arbeta i en roll där du både kan bidra med din erfarenhet och fortsätta utvecklas, så är detta rätt plats för dig!

Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare

Så tar du dig till Ekerö kommun

Om Ekerö kommun
Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun - där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser.
Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.

Ekerö kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare och strävar efter ett tydligt fokus på hållbarhet. Under förutsättning att verksamhetens möjlighet att uppfylla sina mål kvarstår, har kommunen en positiv inställning till distansarbete när så är möjligt.

Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post.

Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ekerö kommun (org.nr 212000-0050), http://www.ekero.se/

Kontakt
Kanslichef
Jytte Grundberg
08-124 57 495

Jobbnummer
8951612

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ekerö kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ekerö kommun: