Nämndsekreterare till Barn- och ungdomsförvaltningen

Halmstads kommun, Barn- och ungdomsförvaltningen / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Barn- och ungdomsförvaltningen i Halmstad

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Barn och ungdomsförvaltningen arbetar med cirka 14 300 barns och elevers lärande och utveckling. Vi är kommunens största förvaltning med cirka 2 600 anställda som tillsammans verkar inom förskola, grundskola, skolbarnsomsorg, kulturskola, grundsär, teknikskola och vårt resurscentrum Kärnhuset.

Uppdraget som nämndsekreterare är en viktig del av barn- och ungdomsförvaltningens Kvalitetsavdelning, där du tillsammans med andra specialister inom bland annat juridik, administration och verksamhetsuppföljning arbetar för att utveckla förvaltningens verksamheter och myndighetsutövning. Kvalitetsavdelningen strävar efter att vara en attraktiv och utvecklande arbetsplats. Alla på avdelningen ansvarar mot gemensamt uppsatta mål och vi stödjer varandra i att utvecklas i våra uppdrag. Då vår nämndsekreterare kommer vara föräldraledig söker vi nu en ersättare.


Publiceringsdatum
2018-08-24

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare arbetar du nära förvaltningschef med ett samordningssvar för förvaltningens nämndsarbete. Du ansvarar för att det finns effektiva rutiner och processer för ett rättssäkert nämndsarbete samt säkerställer dess kontinuerliga utveckling. Du kommer vara spindeln i nätet och ha många kontaktytor med nämndens ledamöter, fackliga förtroendemän, förvaltningens ledningsgrupp, enskilda tjänstemän och specialister på den egna avdelningen. I ditt arbete deltar du vid presidieträffar, nämndssammanträden och fackliga samverkansmöten samtidigt som du tillsammans med förvaltningschef planerar och leder förvaltningens beredningsprocess. Som stöd i ditt arbete finns dina kollegor på Kvalitetsavdelningen som samverkar med dig för att nå gemensamt uppsatta mål, men för att lyckas i arbetet krävs att du kan jobba självständigt utifrån din roll och ditt ansvarsområde.

Då nämndsekreteraren tillhör Kvalitetsavdelningen kan du även få andra ansvar inom avdelningens ansvarsområden, som exempelvis utredningsuppdrag och samordning av remissvar. Du behöver därför ha lätt för att prioritera och hantera flera olika arbetsuppgifter. Arbetet kräver flexibilitet och förmåga att arbeta med både längre och kortare tidsramar.

Du behöver ha en hög administrativ förmåga samt kunna skapa ordning och struktur som underlättar för chefer och andra tjänstemän. Som person är du noggrann, kan möta människor på ett professionellt sätt och har en känsla för service. Du har förmågan att arbeta både självständigt och i grupp. För att lyckas i arbetet behöver du ha god inblick i den kommunala beslutsprocessen.


Kvalifikationer
Högskoleutbildning med inriktning statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt mycket god datorvana.

Det är önskvärt med kunskap om kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen samt erfarenhet av arbete från offentlig förvaltning. Det är även önskvärt med erfarenhet av att arbeta i digitala ärende- och dokumenthanteringssystem och från projektledning. Det är meriterande med erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystemet Ciceron

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Intervjuer är inplanerade med start från vecka 39.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Barn- och ungdomsförvaltningen värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.

Om du erbjuds anställning inom barn- och ungdomsförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Senast 181201, eller enligt överenskommelse., upphör: 2019-12-31 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-14
Ange följande referens när du ansöker: A807641 - 2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fredrik Landelius, Kvalitetschef 070-891 77 22

Företag
Halmstads kommun, Barn- och ungdomsförvaltningen

Adress
Halmstads kommun, Barn- och ungdomsförvaltningen
Box 153
30105 Halmstad

Kontorsadress
Kyrkogatan 5 Halmstad

Jobbnummer
4309906

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Barn- och ungdomsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Barn- och ungdomsförvaltningen: