Nämndsekreterare och registrator till socialförvaltningen
Österåkers Kommun / Administratörsjobb / Österåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Österåker,
Sigtuna,
Upplands Väsby,
Vallentuna,
Täby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Österåkers Kommun i Österåker,
Täby,
Stockholm,
Nynäshamn eller i
hela Sverige 30 minuter utanför Stockholm ligger Österåker med centralorten Åkersberga. I Österåkers kommun arbetar 2000 personer med Sveriges viktigaste jobb. Det gör vi genom högt ställda mål såsom; bästa skolan i länet, högkvalitativ omsorg för äldre och funktionshindrade, professionell kommunal service och gott bemötande, ekonomi i balans, en trygg miljö och ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka Vi har samverkansavtal med de fackliga organisationerna. Du som arbetar hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort.
Just nu söker socialförvaltningen dig som vill arbeta som nämndsekreterare och registrator på socialförvaltningens administrativa enhet. Enheten administrativt stöd och service består av 12 medarbetare. Enheten fungerar som ett stöd till verksamheter i hela socialförvaltningen och utför en bred blandning av arbetsuppgifter.
Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare och registrator kommer du att arbeta i en förvaltning som hanterar uppdrag från två nämnder, Socialnämnden och Vård- och omsorgsnämnden. Tjänsten är ny och innebär att dagens nuvarande tjänst utökas till två. Att vara nämndsekreterare innefattar att administrera processen runt nämnsammanträden, hantera kontakter med politiker och att boka och planera för möten. Som registrator registrerar man inkomna handlingar samt skapar och håller ordning i diariet. Det ingår även att utbilda och stödja andra som arbetar med registrering. Andra administrativa sysslor ingår i tjänsten, liksom att vara huvudansvarig för IT-stödsystem.
Arbetet kommer att utföras i nära samarbete med den nämndsekreterare och registrator som idag arbetar på förvaltningen. Det är av yttersta vikt att medarbetarna inom enheten är flexibla i sina arbetsuppgifter och beredda att ta sig an nya uppgifter inom enhetens område.
Kvalifikationer
Din utbildning kan till exempel vara högskoleutbildning inom statsvetenskap, förvaltningsrätt eller juridik. Det kan också vara utbildning på annan nivå kombinerad med arbetslivserfarenhet som nämndsekreterare eller registrator. Stor vikt kommer att läggas vid erfarenhet av kommunal förvaltning och personlig lämplighet.
Du ska ha erfarenhet av arbete inom en myndighetsutövande organisation, helst inom socialtjänsten. Du ska ha god kännedom om lagar och regler som styr arbetet i en kommun. Du har arbetslivserfarenhet som påvisar att du har förmåga att arbeta strukturerat och självständigt.
Då socialförvaltningen arbetar på uppdrag från två nämnder är det av stor vikt att du är noggrann och att du kan arbeta med de tidsramar som anges, samt stödja andra medarbetare på förvaltningen i detta.
Arbetsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % av en heltid med tillträde snarast.
Publiceringsdatum2017-03-29Övrig informationSista ansökningsdag är 2017-04-07.
Eftersom vi håller intervjuer löpande under rekryteringstiden får du gärna skicka in din ansökan så snart du kan.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i denna rekrytering. Kommunen eftersträvar en jämn fördelning av kvinnor och män inom olika typer av yrken.
Kontakt
Sara Eriksson
Chef för enheten för administrativt stöd och service
08-540 814 56
sara.eriksson@osteraker.seVision & Akademikerförbundet SSR
Via kommunens växel, 08-540 810 00
Österåker är en skärgårdskommun i stark tillväxt och utveckling, en av landets snabbast växande kommuner. På sommarhalvåret fördubblas befolkningen genom fritidsboende och turister. Nyföretagandet är starkt och arbetslösheten mycket låg. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med vattenkontakt. Flera spännande bostadsområden byggs och permanentboende i skärgården lockar allt fler. Österåker samarbetar med andra kommuner för att möta den ökade tillväxten, genom en gemensam vision att skapa 50 000 nya arbetstillfällen. För mer information se även osteraker.se
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÖsteråkers kommun
AdressÖsteråkers kommun
Österåkers kommun
Alceahuset
Hackstavägen 22
18486 Åkersberga
KontorsadressÖsteråkers kommun
Alceahuset
Hackstavägen 22
Jobbnummer 3404283
Observera att sista ansökningsdag har passerat.